Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunar wil niet starten  (gelezen 707 keer)

thunar wil niet starten
« Gepost op: 2010/05/12, 15:14:20 »
Hey, ik heb vorige week nautilus vervangen door thunar als bestandsbeheer (via wiki ubuntu). werkt super. Sinds vandaag merk ik echter dat ie geen venster meer wil starten als ik het aanklik. Dus als ik naar locaties ga en daar pakweg 'documenten' of 'persoonlijke map' aanklik, doet ie niets. Als ik via de terminal thunar ingeef, opent ie onmiddellijk een venster, zonder enige foutmelding of zo in de terminal. Iemand een idee?

Offline Lexaldo

• Lid
Re: thunar wil niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/12, 15:49:24 »
Ik heb gewoon Thunar geïnstalleerd en Nautilus erop gelaten.
Thunar zit bij mij in het rechtsklikmenu van Nautilus.

Heb je Nautilus verwijderd of heb je slechts Thunar als standaard ingesteld?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/12, 16:57:17 »
ik heb deze handleiding gevolgd: https://help.ubuntu.com/community/DefaultFileManager

Ik veronderstel dat ik daarmee enkel thunar als standaard heb ingesteld. Maar voor alle duidelijkheid: in het weekend (toen ik thunar al had ingesteld), kon ik wel nog zonder enig probleem klikken zodat bestandsbeheer opende.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/12, 17:42:12 »
Je zou de hele situatie weer kunnen terugdraaien:
Restoring Nautilus as a default Just run the script again
./defaultthunar en Thunar slechts gebruiken in het rechtsklikmenu van Nautilus.

Misschien is het een bug en lukt het later weer wel.