Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NX (Dapper) werkt niet met nieuwste Windows client  (gelezen 1164 keer)

jvdv

• Gast
NX (Dapper) werkt niet met nieuwste Windows client
« Gepost op: 2006/11/21, 14:10:33 »
Als ik de nieuwste windows NX client installeer (2.1.0-9) kan ik geen contact maken met FreeNX op dapper (versie 0.4.4+0.4.5-4ubuntu3). Ik krijg dan melding dat hij het contact verbreekt met error 1 (Error: nxagent failed to start with: Unrecognized option: 1)

Echter, als ik contact maak met versie 1.5.0.-138 (de oude versie die ik eerst gebruikte), gaat alles gemakkelijk. Zou dat nou aan de linux kant of aan de windows kant liggen?

Tip: De NX client werkt(e) niet als je op de windows computer als user (niet als administrator) bent ingelogd, tenzij er een c:\tmp folder is. Maak dus altijd een c:\tmp folder aan!

« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/21, 15:24:08 »
Beide, 1.5 en 2.0 werkt simpelweg niet samen :)

jvdv

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/02, 16:00:56 »
@ Dennis: Klein vraagje dan: welke versie is de dapper versie dan? Want "0.4.4+0.4.5-4ubuntu3" lees ik niet als 1.5

Het zou handig zijn als er bij nomachine wat meer aandacht aan wordt besteed dat 2.0 client en 1.5 server niet samen gaan. Bv. een waarschuwing bij installatie, of bij het opzetten van de verbinding. Error 1 is wel erg cryptisch... Het heeft me heel veel gedoe (tijd en frustratie) gekost om hier achter te komen.