Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Prullenbak automatisch legen mogelijk?  (gelezen 2380 keer)

(opgelost) Prullenbak automatisch legen mogelijk?
« Gepost op: 2010/05/12, 12:33:41 »
Vraagje, is de prullenbak van Ubuntu ook automatisch te laten legen? (heb het niet over die van Evolution).
« Laatst bewerkt op: 2010/05/12, 21:10:13 door Wanda »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Prullenbak automatisch legen mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/12, 12:39:48 »
Er is wel een manier om een opdrachtregel voor zoiets uit te laten voeren bij afsluiten.
Verder kun je ook instellen dat bestanden meteen worden verwijderd i.p.v. naar de prullenbak.

Maar ik vind het onverstandig om dat zo te doen. Er komt een keer een moment dat je een verkeerde file wist en dan trek je de haren uit je kop van spijt.

Offline BlueWolf

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/12, 12:52:41 »
Als je wilt voorkomen dat één specifiek bestand in de prullenbak komt, kan je shift+delete doen (werkt ook onder windows trouwens). Pas er wel mee op, voor je het weet verwijder je een heel belangrijk bestand en dan krijg je het onmogelijk nog terug.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/12, 13:45:34 »
Prullenbak automatisch legen? Wat is dan het doel van een prullenbak als hij automatisch geleegd wordt?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/12, 19:13:29 »
Dank voor de reacties, ik weet genoeg.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)