Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer probleem met samba  (gelezen 680 keer)

Offline Passant

• Lid
Printer probleem met samba
« Gepost op: 2010/05/04, 17:03:36 »
Ik gebruik samba om mijn printer, die aan de Ubuntu machine hangt, te kunnen gebruiken op Windows. Echter dien ik na het opstarten, samba eerst te herstarten voor dat ik kan printen vanaf de Windows machine. In de logfile van samba (log.smbd) viel mijn oog echter op "Unable to connect to CUPS server localhost:631 - Connection refused". Hierdoor kreeg ik het vermoeden dat samba misschien voor cups start en dit het probleem zou veroorzaken. Het starten en stoppen van samba wordt gedaan met het service commando, terwijl cups gewoon gebruik maakt van de rc?.d mappen. Heeft iemand een idee hoe ik de opstart procedure kan beïnvloeden?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 17:25:38 door Adriaan L. »

Re: Printer probleem met samba
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 18:19:55 »
Blijkbaar start de cups server soms niet mee op. Ik heb bum (boot up manager) geïnstalleerd. Daarmee kan ik cups server opstarten. Misschien weet er iemand een manier om cups automatisch te laten opstarten.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Passant

• Lid
Re: Printer probleem met samba
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 19:24:42 »
Hier starten zowel cups als samba perfect op, echter slagen ze er niet in om samen te werken. Ik heb ondertussen al een bug report gevonden die mijn probleem perfect omschrijft.