Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hulp op afstand  (gelezen 8222 keer)

hulp op afstand
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/16, 14:40:00 »
Dat is nou precies wat ik bedoelde met het programma Crossloop !
Het is voor het snelle werk een perfect programma (geen gedoe met poorten openzetten in routers, en je opa uitleggen dat Windows geen computer is etc.) !

Maar wil je een oplossing voor langere tijd (of meer veiligheid) dan kun je beter de VNC functionaliteit binnen Ubuntu gebruiken. Het is maar net wat je wil !

Ps: Ik heb Crossloop intussen zonder problemen aan de praat gekregen in Wine ! Maar omdat ik nu virtualbox Windows XP draai, heb ik wine niet meer nodig.

Gr Karel,

Citaat van: Dump
In xp kan ik aardig rondkomen en help dus familie en kennissen met hun problemen via crossloop. Die donderd overal doorheen. Zowel de aanvrager alsook de hulpverlener hebben eigenlijk haast geen (moeilijke) handelingen te verrichten. Het nieuwe probleem zou toch mogelijk kunnen gaan worden dat degene die hulp vraagt niet weet hoe de adsl router benaderd/ingesteld moet gaan worden om hulp te kunnen krijgen. (ik trouwens ook niet en nooit in verdiept omdat dit niet nodig was daar ik net zolang heb gezocht tot ik er eentje had die het gelijk kon).
Als je als " ubuntu " hulpverlener gelijk via wine i.c.m. crossloop aan de gang zou kunnen gaan scheelt dat al een hoop gemekker voor je aan het eigenlijke probleem kunt beginnen. Ik stuur meestal het bestandje op met de uitleg er bij en dit is zelfs voor een leek te doen. Misschien toch is proberen vanuit ubuntu naar een andere ubuntu (of XP) kast?
Doei, Dump.
Doei, Dump.
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline duke1989

• Lid
Re: hulp op afstand
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/03, 21:50:27 »
ik krijg geen connectie met de vnc server ik heb een router die ervoor zorgt dat we op 2 PC's op internet kunnen.

Deze router is van SMC en ik weet niet hoe ik dit moet doen

De router = een SMC 7004VBR :|

De server zegt telkens het volgende als ik op test klik:

Connection test failed.

VNC Server appears to be behind a NAT router with IP address 84.197.49.31. You will need to configure that router to forward port 5900 to this computer before you can connect to VNC Server over the Internet.

hoe los ik dit probleem op? ???

Offline joop905

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/03, 22:22:44 »
ik krijg geen connectie met de vnc server ik heb een router die ervoor zorgt dat we op 2 PC's op internet kunnen.

Connection test failed.

VNC Server appears to be behind a NAT router with IP address 84.197.49.31. You will need to configure that router to forward port 5900 to this computer before you can connect to VNC Server over the Internet.

kijk hier eens naar:  http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/SMC/7004WBR/VNC.htm

« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/04, 07:48:01 »
Je moet de router duidelijk maken dat een inkomende verbinding op poort 5900 naar jouw computer doorgestuurd moet worden. Port forwarding heet dat.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #29 Gepost op: 2010/05/04, 08:20:33 »
Empathy (standaard ingebouwde chat-client): en dan de optie 'Deel mijn bureaublad'. Niet al te snel (maar dat is VNC ook niet), maar geen gedoe met routers, portforwarding, etc.

Offline duke1989

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/05/05, 21:50:16 »

Connection test failed.

kijk hier eens naar:  http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/SMC/7004WBR/VNC.htm

ow yay :D merci voor de hulp

« Reactie #31 Gepost op: 2010/05/06, 11:49:31 »
teamviewer.nl

niks geen gedoe met port forwarding. Werkt onder wine, maar installatie simpel met .deb
Andere partij ook de applicatie laten installeren en de rest spreekt voor zich.

Cross-platform!

Gr Ruud