Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] kan downloads niet vinden (firefox)  (gelezen 927 keer)

[OPGELOST] kan downloads niet vinden (firefox)
« Gepost op: 2010/05/05, 12:08:01 »
Ik draai ubuntu 10.04 en heb leenux gedownload. Ik kan deze echter niet terugvindern. Als ik onder downloads rechtsklik, geeft hij wel aan `open containing folder` , maar deze is niet aanklikbaar. Bij een andere download (skype) kon ik hiermee gewoon naar de folder  met skype gaan, maar deze is inmiddels ook niet meer aanklikbaar; de download `diskpatch-setup` kan ik nog wel terugvinden in de folder `tmp-filebrowser`.
Hoe kan ik in firefox de folder aangeven waarheen gedownload moet worden?
Hoe kunnen downloads zomaar verdwijnen (er zit een virusscanner geinstalleerd via `ubuntu software center`).
« Laatst bewerkt op: 2010/05/05, 14:47:11 door Rinus Vriend »

Re: kan downloads niet vinden (firefox)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 12:19:03 »
Citaat
Hoe kan ik in firefox de folder aangeven waarheen gedownload moet worden?

In FF Bewerken => Voorkeuren => Tabblad Algemeen => Bestanden opslaan in invullen: Downloads.

In je home staat een map Downloads, daar komen al je downloads dan automatisch in terecht.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: kan downloads niet vinden (firefox)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 14:46:21 »
Gelukt.
 Aangeven waar de download heen moet werkt nu. De andere problemen zijn waarschijnlijk een gevolg van de virusscanner; ik heb hem verwijderd en nu werkt alles ok.

Re: [OPGELOST] kan downloads niet vinden (firefox)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/05, 14:50:45 »
Prachtig dat het is opgelost, nog veel plezier met Linux toegewenst.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)