Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Fout bij synaptic pakketbeheer  (gelezen 831 keer)

Offline jens88

• Lid
[opgelost] Fout bij synaptic pakketbeheer
« Gepost op: 2010/05/04, 17:36:41 »
Ik heb deze morgen de nieuwste versie van Ubuntu (10.04) geïnstalleerd, maar toen ik thuis kwam deze middag had hij toch al wat kuren.
Het duurde eerst een eindje om op te starten, en bij het aanmeldvenster krijg ik een melding dat hij een probleem heeft met de power manager (ik zit op een desktop).

Maar goed, mijn probleem ligt eigenlijk bij synaptic pakketbeheer. Weet iemand hoe ik volgende melding kan oplossen?

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Ik gaf dat commando in in het terminalvenster, maar daar krijg ik enkel een lijst met opties...
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 18:35:04 door jens88 »

Offline atomos

• Lid
Re: Fout bij synaptic pakketbeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 18:10:50 »
"sudo dpkg --configure -a"  uitvoeren in een terminal, meer niet.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline jens88

• Lid
Re: Fout bij synaptic pakketbeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/04, 18:33:07 »
Het probleem is opgelost, ik vergat een spatie!
Excuses voor deze post.