Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox crashed aldoor in 10.04  (gelezen 1466 keer)

firefox crashed aldoor in 10.04
« Gepost op: 2010/04/30, 18:13:31 »
op mijn laptop dan wel, op mijn desktop nergens last van.

als ik firefox net open, kom ik wel gewoon op start.ubuntu.com/10.04/google/ maar als ik dan naar citrix.com of hier heen ga.
dan sluit hij gelijk af.

eerst gebrobeerd om gewoon ~/mozilla leeg te halen.
dat hielp niet, dus even via de terminal gestart, en gebrobeerd hier heen te gaan, zodra hij de pagina titel geladen had crashte hij met deze fout in de terminal:
LoadPlugin: failed to initialize shared library libXt.so [libXt.so: kan gedeeld objectbestand niet openen: Bestand of map bestaat niet]
LoadPlugin: failed to initialize shared library libXext.so [libXext.so: kan gedeeld objectbestand niet openen: Bestand of map bestaat niet]
LoadPlugin: failed to initialize shared library /usr/lib/ICAClient/npica.so [/usr/lib/ICAClient/npica.so: verkeerde ELF-klasse: ELFCLASS32]
Attempting to load the system libmoon
Segmentation fault
alleen waarom zouden die niet bestaan? want op mijn desktop zijn die er dus blijkbaar wel en bijde zijn net geinstaleerd.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Ploffie

• Lid
Re: firefox crashed aldoor in 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 18:15:13 »
Zelfde hier na de upgrade.
Firefox start een fractie van een seconde op en sluit direct weer af.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/30, 18:16:15 »
niet helemaal het zelfde, bij mij blijft hij werken zolang hij maar op start.ubuntu.com blijft.....

Offline Suns

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/30, 18:20:51 »
heb je misschien moonlight geinstalleerd via pakketenbeheer?
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/30, 18:24:56 »
ja, ik moet wel want ik heb een (intranet) site nodig die silverlight gebruikt....

Offline Suns

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/30, 18:30:38 »
ik had ook dat hele pakket van moonlight geinstallerd dus dit libmono-wcf3.0-cil libmoon libmoonlight-desktop2.0-cil-dev libmoonlight-gtk3.0-cil libmoonlight-system-windows-controls2.0-cil libmoonlight-system-windows3.0-cil libmoonlight-windows-desktop3.0-cil monodevelop-moonlight monodoc-moonlight-manual moonlight-plugin-core moonlight-plugin-mozilla moonlight-tools moonlight-web-devel
en heb dat allemaal volledig verwijderd  en ook de map .mozilla toen ben ik naar de site van Moonlight geweest http://www.go-mono.com/moonlight/ en heb daar het pakket opnieuw geinstalleerd en geen crash meer en hij doet het weer super.
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/30, 20:43:11 »
hm, nu doet hij het wel.
maar wat wel raar is, die plugin heb ik op mijn PC ook via KPackageKit geïnstalleerd, en daar doet firefox het wel gewoon goed ???