Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost Ubuntu9.04 wil geen updates doen en ik kan geen programma's installeren  (gelezen 767 keer)

Als ik mijn updates wil doen geeft hij de volgende fout melding: E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report
En als ik een programma wil installeren (frostwire) geeft hij de volgende foutmelding : sluit eerste de andere toepassing af ( bijvoorbeeld 'Updatebeheer' , 'aptitude' of 'Synaptic').
Terwijl er geen van de programma's openstaat
wie weet wat ik moet doen?  ???

« Laatst bewerkt op: 2010/04/23, 18:38:18 door Wanda »

Offline Tom

• Lid
Re: Ubuntu9.04 wil geen updates doen en ik kan geen programma's installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/23, 18:04:53 »
In Uw termina ingeven  sudo dpkg --configure -a dan Enter - WW ingeven U ziet niets daarbij en weer Enter.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu9.04 wil geen updates doen en ik kan geen programma's installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/23, 18:25:02 »
Het is gelukt =D danku!