Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het Grub menu overslaan  (gelezen 953 keer)

Het Grub menu overslaan
« Gepost op: 2010/04/18, 19:17:18 »
Hoi allen,

Ik zou graag willen dat Grub in 1 keer doorstart. Zonder keuzescherm tussen verschillende kernels.
Maar ik wil wel graag de mogelijkheid houden om in een recovery mode te kunnen booten. Dus een knop tijdens boot indrukken ofzo.

Ik draai Ubuntu 9.10 samen met Windows 7. De bootloader is van Windows, met daarin dus de keuze Windows of Ubuntu. Als ik Ubuntu kies kom ik in het menu met verschillende kernels, de recovery mogelijkheden en kan van daar ook Windows booten.

Re: Het Grub menu overslaan
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/18, 21:19:21 »
Beetje vreemd, normaal hoor je alleen Grub te krijgen met de keuzen. Of heb je een Wubi installatie gedaan?
Verder, als je alleen Ubuntu op je computer hebt, dan zie je het Grub scherm helemaal niet, tenzij je op ESC drukt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/18, 21:24:54 »
Ja maar ik heb Grub niet als hoofd boot loader. Eerst komt die van Windows, en daar heb ik een entry naar de Grub loader die op de Linux partitie zelf staat.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/18, 21:57:45 »
Heb je dan een normale dualboot gemaakt? Dan heb je alleen het grub menu met Windows. Anders lukt het niet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.