Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkprinter niet mogelijk om toe te voegen.  (gelezen 782 keer)

Offline MarvinLS

• Lid
Netwerkprinter niet mogelijk om toe te voegen.
« Gepost op: 2010/06/30, 13:09:47 »
hey mensen,

Ik werk veel op school met mijn laptop en gebruik sinds kort naast Windows 7 ook Ubuntu 10.04. Helaas weet ik niet hoe ik een netwerkprinter moet toevoegen in Ubuntu 10.04

Ik heb deze command geprobeerd om in het printerconfiguratie schermpje te komen, eenmaal daar aangekomen kon ik nog geen printer adden.

gksudo system-config-printer

Iemand enig idee hoe het wel moet?

Offline vanadium

• Lid
Re: Netwerkprinter niet mogelijk om toe te voegen.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/30, 13:26:30 »
Ik heb een Engelstalige Ubuntu:

System - Administration - Printing brengt je in een "Printing" venster. Druk op "Add" en links onder "Devices" is "Network Printer" de onderste optie. Als je het pijltje uitklapt, zal je reeds de printers zien die Ubuntu "ziet". Dan de "forward" knop om de configuratie te vervolledigen.

Offline meldown

• Lid
Re: Netwerkprinter niet mogelijk om toe te voegen.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/30, 20:19:57 »
Welke printer is het?
Er zijn merken, zoals HP en Brother die zelf software geven die je gewoon kunt installeren.
kan gewoon dan gewoon van de site worden geneerladen
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.