Hallo,
Sinds de laatste update van Ubuntu Karmic stottert mijn beeld. Ik gebruik twee videokaarten van Nvidia (zelfde kaarten). Het stotterende beeld is continue aanwezig. Wanneer ik alleen mijn bureaublad open heb en mijn muis beweeg of een venster verplaats, maar ook wanneer ik 3d programma's gebruik of video's afspeel. Ik heb mijn pc nodig voor mijn werk en dat wordt nu door het stotterend beeld onmogelijk gemaakt. De stotter lijkt hetzelfde te zijn wat ik ook op mijn pc aan het doen ben. Het lijkt een vast ritme te hebben.
De visuele effecten uitzetten had geen effect. Het uitzetten van de nvidiadriver zorgde dat het niet meer stotterde. Ik heb ook oudere driver versies geprobeerd (die ubuntu als opties aangeeft), maar de stotter blijft dan aanwezig.
Ik heb 1 harde schijf met Windows erop, als ik deze boot krijg ik geen stotterend beeld (maakt dan wel gebruik van de videokaarten). Het lijkt dus iets softwarematigs te zijn van Ubuntu. Mijn pc heeft ook tot nu to prima gewerkt met mijn videokaarten en Ubuntu (2 jaar lang, 8.04, 8.10, 9.04 en 9.10).
Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij kunnen vinden!
Groetjes,
Ernst Wobbo