Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's uploaden naar Flickr en Facebook lukt niet  (gelezen 2217 keer)

Foto's uploaden naar Flickr en Facebook lukt niet
« Gepost op: 2010/04/03, 20:23:30 »
Ik probeerde meermaals in Ubuntu Karmic foto's te uploaden naar Flickr via de website van Flickr. Ik kan wel foto's van mijn harde schijf selecteren, maar het uploaden zelf lijkt niet te starten. Het lijkt alsof de pc blijft 'hangen' (niet vastslaan).

Vroeger lukte dit met dezelfde configuratie echter wel...

Bij Facebook heb ik hetzelfde probleem.
Bij Picasa echter niet, daar kan ik nog steeds zonder problemen foto's uploaden.

Wat ik al geprobeerd heb:
- via een andere computer (Acer Aspire One met Ubuntu Karmic Netbook Remix) de foto's uploaden: zelfde probleem
- software updaten via 'updatebeheer': probleem blijft
- foto's uploaden via K-Spot of Flickr Uploader: zelfde probleem: foto's selecteren lukt maar het uploaden lijkt niet te starten
- Ubuntu Karmic herinstalleren: probleem blijft

Kent iemand een oplossing hiervoor?
(ben eerder een ubuntu-leek, dus eenvoudige instructies als het kan...)

Alvast bedankt!

Re: Foto's uploaden naar Flickr en Facebook lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/04, 19:00:25 »
Het probleem blijkt bij de internetprovider (telenet) te liggen.

Ook met een windows-pc bleef het probleem hetzelfde.

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat verschillende telenet-klanten hiervan melding maken.