Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .ps en .pdf geven een leeg blad bij een afdruk  (gelezen 2203 keer)

aeolibus

• Gast
.ps en .pdf geven een leeg blad bij een afdruk
« Gepost op: 2006/11/19, 13:06:43 »
printer HP 940C over USB
ubuntu 6.06
probleem :
.ps of een .pdf aangemaakt in LYX 1.3.7 geven een correcte view in bv. 'Evince 0.5.2' maar bij het afdrukken loopt het mis. Printer start wel, maar drukt dan een leeg blad af.
Bij afdrukken rechtstreeks uit LYX gebeurt er niets.
Wanneer ik de .ps importeer in Scribus, dan komt ook daar een leeg blad binnen.
Wanneer ik dezelfde .ps importeer in  Gimp, dan loopt alles foutloos. Gimp kan het bestand ook afdrukken !!

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zelf ben ik hier een beetje clueless. Wat maakt dat een .ps of een .pdf wel correct wordt weergegeven op het scherm, maar niet op papier komt?

Dank bij voorbaat voor enige suggesties.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/19, 14:29:14 »
Treedt het probleem bij
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

aeolibus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/19, 16:26:13 »
Hartelijk dank voor de tips Eendje.
...
- De fout treedt op bij elke .ps of .pdf die ik uit LyX 1.3.7 exporteer.(LyX is een visuele TeX-editor)

...
- De .ps (of .pdf) wordt dus aangemaakt door het .lyx bestand rechtstreeks naar .ps te exporteren en niet door het bestand te 'printen' naar een .ps file.
(- De HP940C is een huis- tuin en keuken deskjet die -voor zover ik weet- geen .ps files lust.)

...
- Wat ik daarstraks nog vergat te vermelden, in Window$ + Acroreader 7.x stelt er zich ook geen probleem voor het .pdf bestand. Ik heb dus wel een vermoeden dat LyX een bestand genereert dat leesbaar genoeg is om een goede weergave op het scherm te krijgen en in sommige programma's ook een afdruk te kunnen maken.

...
- Het heeft er veel van weg dat LyX een soort .pdf/ .ps -dialect spreekt (ps Adobe 2.0 volgens de file header) waar andere Linux applicaties een probleem mee hebben (maar niet allemaal). Het probleem is dus misschien eerder te herleiden tot de vraag welke componenten onder de motorkap zitten van ubuntu-linux waar andere programma's gebruik moeten van maken om .ps of .pdf te kunnen verwerken? Tenzij het probleem bij LyX Ligt natuurlijk.

Met vriendelijke groet,

Paretje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/19, 17:44:04 »
Ik had ook een probleem met pdf's om af te drukken, ik heb Adobe Reader dan maar ge

Offline eendje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/19, 22:43:35 »
Citaat
- De fout treedt op bij elke .ps of .pdf die ik uit LyX 1.3.7 exporteer.(LyX is een visuele TeX-editor)
hmm vreemd. Ik heb hier LyX 1.3.7 ook ge
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!