Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GNU GRUB version 1.97~beta 4 probleem  (gelezen 5088 keer)

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #25 Gepost op: 2010/03/08, 20:04:52 »
Ik geloof dat je een opstart usb-stick kan maken tijdens een live session (een uitprobeersessie). Dan wordt er niets geïnstalleerd op de PC van je broer, maar werk je slechts vanaf de CD-ROM. Maar ik heb hier geen ervaring mee; anderen wel hopelijk. :)

Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #26 Gepost op: 2010/03/09, 14:00:30 »
Wat moet ik dan doen als ik hier kom? :
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop?action=AttachFile&do=get&target=kiescdromopfoutencontroleren.png
Waar vind ik systeem-->beheer-->USB opstartschijf maken  ?
Moet ik dan via een live session doen zoals Lexaldo zegt, want ik wil Ubuntu vooral niet op de computer van mijn broer doen.

Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #27 Gepost op: 2010/03/09, 14:37:40 »
Ik heb de USB-opstartschijf gemaakt en duurde wel een tijdje maar het is gelukt.
Ik was heel blij om het dus te gaan installeren voor mijn computer.
Ik stak dus mijn USB in mijn computer kom ik weer precies op dit:

GNU GRUB version 1.97~beta4

Minimal BASH-likeline editing is supported. For the first word TAB lists possible command completions.
Anywhere else TAB lists possible device/file completions.

grub>

Ik snap dus echt niet meer wat ik hier mee moet  :'(
Ik heb echt alles geprobeerd behalve de cd-drive wisselen maar volgens mij zal dat ook niet helpen.
Weet iemand misschien nog een andere oplossing?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #28 Gepost op: 2010/03/09, 15:48:41 »
Ik heb de USB-opstartschijf gemaakt en duurde wel een tijdje maar het is gelukt.
Ik was heel blij om het dus te gaan installeren voor mijn computer.