Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GNU GRUB version 1.97~beta 4 probleem  (gelezen 5088 keer)

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #25 Gepost op: 2010/03/08, 20:04:52 »
Ik geloof dat je een opstart usb-stick kan maken tijdens een live session (een uitprobeersessie). Dan wordt er niets geïnstalleerd op de PC van je broer, maar werk je slechts vanaf de CD-ROM. Maar ik heb hier geen ervaring mee; anderen wel hopelijk. :)

Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #26 Gepost op: 2010/03/09, 14:00:30 »
Wat moet ik dan doen als ik hier kom? :
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop?action=AttachFile&do=get&target=kiescdromopfoutencontroleren.png
Waar vind ik systeem-->beheer-->USB opstartschijf maken  ?
Moet ik dan via een live session doen zoals Lexaldo zegt, want ik wil Ubuntu vooral niet op de computer van mijn broer doen.

Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #27 Gepost op: 2010/03/09, 14:37:40 »
Ik heb de USB-opstartschijf gemaakt en duurde wel een tijdje maar het is gelukt.
Ik was heel blij om het dus te gaan installeren voor mijn computer.
Ik stak dus mijn USB in mijn computer kom ik weer precies op dit:

GNU GRUB version 1.97~beta4

Minimal BASH-likeline editing is supported. For the first word TAB lists possible command completions.
Anywhere else TAB lists possible device/file completions.

grub>

Ik snap dus echt niet meer wat ik hier mee moet  :'(
Ik heb echt alles geprobeerd behalve de cd-drive wisselen maar volgens mij zal dat ook niet helpen.
Weet iemand misschien nog een andere oplossing?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #28 Gepost op: 2010/03/09, 15:48:41 »
Ik heb de USB-opstartschijf gemaakt en duurde wel een tijdje maar het is gelukt.
Ik was heel blij om het dus te gaan installeren voor mijn computer.
Ik stak dus mijn USB in mijn computer kom ik weer precies op dit:
Ik neem aan dat je alléén de LiveUSB erin had, en geen LiveCD!

Ik snap dus echt niet meer wat ik hier mee moet  :'(
Ik heb echt alles geprobeerd behalve de cd-drive wisselen maar volgens mij zal dat ook niet helpen.
Nee, de driver wisselen zal ook niet helpen, als de LiveUSB dezelfde fout geeft.

Wel heb ik nog enkele vragen
Heb je ooit op die computer eerder een versie Linux geinstalleerd (of geprobeerd te installeren, wat tijdens de installatie mislukte)?
Start Windows wel als je de computer opstart zonder CD of USB erin?
Weet je zeker dat de computer van CD of USB aan het starten is als je die foutmelding krijgt, en niet van een andere 2e harde schijf of iets dergelijks?

Weet iemand misschien nog een andere oplossing?

Geven deze vragen geen verdere inzichten in, dan houdt bij mij de kennis op.

Als je engels op een redelijk niveau is, kun je deze vraag eens op het Engelstalige Ubutnu forum zetten. Daar zitten meer hardcore gebruikers en developers, die wellicht deze vraag wel kunnen beantwoorden.

Als je zeker weet dat je de handelingen goed verricht en het dus een fout is, wat opgelost kan worden door betere code te schrijven. Dan kun je overwegen op op Launchpad een bug aan te maken (wederom in het Engels)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #29 Gepost op: 2010/03/09, 17:45:08 »
Als ik de USB in de computer steek heb ik de keus om op te starten met Ubuntu of Windows XP proffesional.
Dus ik kan dan wel nog gewoon Windows XP opstarten.
Ik heb nooit een eerdere versie van linux geïnstalleerd of geprobeerd te installeren.
Het komt niet van een 2e harde schijf dat weet ik zeker.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/09, 18:24:45 door erwanmaster6 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Unbuntu installatie wilt niet starten
« Reactie #30 Gepost op: 2010/03/10, 07:39:56 »
Even muggenziften :rolleyes:..........

Als ik de USB in de computer steek heb ik de keus om op te starten met Ubuntu of Windows XP proffesional.
Dus ik kan dan wel nog gewoon Windows XP opstarten.

Je hebt de keus schrijf je, maar start Windows dan ook daadwerkelijk als je die kiest?