Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na opstarten, verkeerde schermresolutie [OPGELOST]  (gelezen 1915 keer)

Offline coobster

• Lid
Na opstarten, verkeerde schermresolutie [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/03/04, 16:08:40 »
Hallo allemaal,

daar ben ik weer, eindenlijk de problemen met de bejaarde computer opgelost, krijg ik weer iets anders niet voor elkaar:

Als ik mijn computer opstart gaat alles goed, tot ik pas echt ingelogd ben. Dan is mijn schermresolutie heel raar, het is dan veel groter als ik heb ingesteld, en de linkerkant van mijn beeld valt volledig buiten het scherm! Ik heb hier al een beetje op gegoogled, maar daar kwamen eigenlijk geen oplossingen uit, behalve veel klooien en frustratie ;).

Ik heb een Nvidia videokaart, en draai dus ook met het beeldscherm-stuurprogramma van Nividia. Heeft iemand anders dit probleem al eens gehad, of heeft iemand een oplossing. Dan hoor ik het graag. Moet je meer informatie hebben om me te kunnen helpen, geef dan ook een gil...

Groeten Coobster
« Laatst bewerkt op: 2010/03/04, 16:45:49 door coobster »

Re: Na opstarten, verkeerde schermresolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/04, 16:11:40 »
ik heb wel een NVida, maar heb nergens last van...

maar, het gebeurt wel eens dat de driver dan NVida aan geeft dat de installatie is geslaagt.
en deze toch niet helemaal goed is gegaan.
als je de driver er dan opnieuw op gooit is het wel goed.
ik had ook problemen vanwegen de driver.
wel een ander probleem echter.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline coobster

• Lid
Re: Na opstarten, verkeerde schermresolutie [OPGELOST]
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/04, 16:45:28 »
Had niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn. Het was dus gewoon me stuurprogramma van Nvidia. Maar is opgelost... ik vergat elke keer 2 letters in me terminal-code. Voor de mensen die hetzelfde probleem ooit mochten tegenkomen... :

gksudo nvidia-settings

en dan de juiste settings instellen, opslaan, herstarten... en voila ;) Bedankt mensen voor de gegeven hulp, en lees moeite...

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Na opstarten, verkeerde schermresolutie
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/04, 16:46:41 »
Heb je de NVidia-driver geïnstalleerd? Dan kun je de resolutie aanpassen in Systeem->Beheer->NVidia settings.
Heb je die driver niet: Systeem->Beheer->Hardwarestuurprogramma's en installeer de NVidia-driver.

EDIT:  XD

Offline coobster

• Lid
Re: Na opstarten, verkeerde schermresolutie [OPGELOST]
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/04, 17:41:37 »
Haha :P zo ver was ik zelf ook al ;) Alleen hij sloeg die informatie niet goed op :P Ik was de GK- vergeten ;)

Maar toch bedankt voor de informatie, misschien heeft iemand anders er ooit nog eens wat aan als ze zoeken...