Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost-Geen geluid en geen password  (gelezen 7537 keer)

Offline vanadium

• Lid
Re: Geen geluid en geen password
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/22, 19:48:48 »
Twee manieren: 1) Je duidt in het installatieprogramma handmatig je huidige partitie aan als / en je huidige swap als swap. Standaard zal de partitie opnieuw geformatteerd worden.
2) In de live sessie start je de partitie-editor, je verwijdert de / en swap partities van de huidige installatie, je start vanuit de live sessie de installatie en laat de grootste vrije ruimte gebruiken.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/22, 23:18:35 »
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat het probleem is:Ik probeer juist om een nieuw wachtwoord in te geven..........

Nee.......? Je schreef: "Ik heb jullie opties om een nieuw wachtwoord in te geven geprobeerd, echter zonder resultaat. Ik krijg constant de mededeling:incorrect."
Het wachtwoord dat je gebruikt(e) is incorrect, vandaar dat ik de suggestie deed dat je misschien dat wachtwoord niet exáct typte zoals je het tijdens het installeren hebt ingevoerd, of dat misschien de Caps Lock aanstond tijdens het typen.

Dat je Ubuntu wilt verwijderen is vers twee, maar je hebt ook een probleem met een wachtwoord dat, ook na het advies hoe je dat kunt wijzigen, niet geaccepteerd wordt. ^-^ 
Ik kan niets meer wijzigen in het systeem, aangezien ik klaarblijkelijk geen goed password heb. Ik heb geprobeerd om ubuntu nogmaals te installeren vanaf de website van Ubuntu en kon toen een password ingeven-
Helaas echter, ook dit werd niet geaccepteerd.
1) Hoe kan ik mijn password verkrijgen?

Mag ik je een tip geven? Wanneer je aan het eind van de installatie van Ubuntu dat venster te zien krijgt waarin je een gebruikersnaam, naam van de pc en wachtwoord (2 x) moet invullen, schrijf die zaken dan op een stuk papier en bewaar dat goed.

Offline johan6418

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/24, 18:46:09 »
Hallo,
Vwb password wijzigen:heb dit reeds een keer of 50 geprobeerd. Hij geeft ook telkens aan:succesfull, echter bij inloggen blijft ie incorrect login aangeven.
Ik wil Ubuntu verwijderen, echter weet niet hoe.

Vanadium zegt:
Twee manieren: 1) Je duidt in het installatieprogramma handmatig je huidige partitie aan als / en je huidige swap als swap. Standaard zal de partitie opnieuw geformatteerd worden.
2) In de live sessie start je de partitie-editor, je verwijdert de / en swap partities van de huidige installatie, je start vanuit de live sessie de installatie en laat de grootste vrije ruimte gebruiken.

Sorry, maar hier begrijp ik dus niets van???-swap???-partitie-editor??-Ik had aangegeven dat ik geen PC-nerd ben.
Als iemand me op een eenvoudige wijze zou kunnen beschrijven hoe te verwijderen zou ik hem dankbaar zijn  :rolleyes:

Johan

« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/25, 09:45:29 »
Hier (een poging tot) een eenvoudig antwoord van een niet doorwinterde ubuntugebruiker  :)
Hoe heb je ubuntu geïnstalleerd? Welke ubuntu versie is het? Heb je ubuntu gedownload en op een cd gebrand of heb je op één of andere manier een cd of dvd bekomen? Is dat een life-cd waarmee je Ubuntu kan laten afspelen zonder te installeren? Veel vragen voor iemand je begrijpbare uitleg kan geven.
Edit: ik zie nu dat je geen cd hebt? Hoe heb je die ubuntu dan geïnstalleerd?
Je moet dus voor een cd gaan (krijgen, kopen, downloaden...). Zorg dat het een life-cd is, dan kan je eerst al eens vanalles testen zoals je geluid, internet enz. zonder te installeren).

Opnieuw installeren (met een ubuntu cd of dvd).
Zet de pc aan met je Ubuntu cd erin. Je krijgt de keuze om ubuntu te laten draaien vanaf de cd (demo) of om te installeren. Er staan nog andere opties maar die zijn nu niet van toepassing.
Na je taalinstelling en toetsenbordinstellingen (doe dat tegoei, dat is belangrijk ivm. wachtwoorden, niet alle toetsenborden zijn hetzelfde ingedeeld, ik heb bv. azerty voor België maar als ik een qwerty krijg staan enkele letters op het toetsenbord anders en dat zie je niet wanneer je wachtwoorden invoert, dus niet alleen caps lock en num lock is belangrijk, maar ook je toetsenbordindeling...)

Wanneer je op het deel komt waar wordt gevraagd je schijf in te delen (dat is de partitionering, de schijf wordt opgedeeld en geformatteerd) kies dan voor 'benut de hele schijf'. Dan wordt alles wat op die schijf staat (dus je vorige ubuntuinstallatie) gewist en de schijf wordt opnieuw klaargemaakt om de nieuwe installatie te doen. Dit is volgens mij de beste methode in jouw geval denk ik, vermits je er toch niks anders op staan hebt wat je wilt bewaren. Ubuntu doet de indeling dan automatisch. Het kan ook handmatig, maar dat doe jij best niet  ;)
De installatie gaat verder. Let deze keer dus goed op wanneer je wachtwoord moet instellen, schrijf dat op en wees zeker dat er ook staat wat je ingeeft (caps lock uit en num lock aan, je ziet dat dus niet omdat je dan bolletjes of sterretjes of zo krijgt).

Lees ondertussen zoveel mogelijk op de documentatiepagina's die hier al zijn gegeven. Ga desnoods eens naar de bib en haal een boek. Dat 'jargon' sijpelt er dan vanzelf wel in en als je eenmaal meer begrijpt is het zelfs heel leuk!

Veel succes en laat maar weten hoe het is gegaan.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/25, 10:01:02 door Starterke »

Offline johan6418

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/27, 18:46:30 »
Hallo Starterke,
Ik had inderdaad Ubuntu gedownload en via een cd geinstalleerd. Hierna begonnen de problemen met het geluid en herkende ie het password niet. ik heb inmiddels opnieuw Ubuntu gedownload en op een cd gezet. Deze wilde ik installeren, echter dit kon niet via het geopende Ubuntu.
Ik heb vervolgens de cd via de veilige modus aan de praat gekregen en heb Ubuntu helemaal opnieuw laten installeren.
Het is gelukt en het geluid doet het nu ook =D-Alleen op sommige internetsides zoals bv Bol.com waar je geluidsfragmenten kunt beluisteren krijg ik nog geen geluid. Hiervoor zal er waarschijnlijk een bug (vakjargon) :evil: geinstalleerd moeten worden.
Hier kom ik tzt nog wel achter.
Toch nog bedankt voor je eenvoudige uitleg. Het is inderdaad wel jammer dat veel forumleden zo vaak uitdrukkingen bezigen die niet iedereen begrijpt. Dit is helaas een factor waar meerdere forums zich aan schuldig maken. Dit is ook jammer, want hierdoor haken mensen vaak vroegtijdig af en dit is nu juist niet de bedoeling van een forum ;)

Groetjes,

Johan

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/02/27, 19:38:28 »
Het is inderdaad wel jammer dat veel forumleden zo vaak uitdrukkingen bezigen die niet iedereen begrijpt.

Dit zal ongetwijfeld voor een (groot) deel te maken hebben met moeten wennen aan andere benamingen dan je in Windows gewend bent/was. ;)  Over een poosje gebruik je zelf ook die benamingen en vraagt iemand die nog maar net met Ubuntu begonnen is of JIJ misschien wat minder 'moeilijke' uitdrukkingen wil gebruiken. ;)

Ennuh..... wat je hier schrijft:
Citaat
op sommige internetsides zoals bv Bol.com waar je geluidsfragmenten kunt beluisteren krijg ik nog geen geluid. Hiervoor zal er waarschijnlijk een bug (vakjargon) :evil: geinstalleerd moeten worden.

geloof me, een bug installeren is wel het laatste dat je wilt. =D

Offline johan6418

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/28, 11:12:55 »
Hallo Mikkel,
Ja, wellicht is dat zo, maar wat ik eigenlijk bedoelde is het gegeven dat een forum toch bedoeld is om vragen te kunnen stellen en om te leren. Ik zit ook op andere forums en merk dat ook daar veel jargon gebruikt wordt waar mensen die een eenvoudige vraag stellen niets mee aankunnen.  ??? Hier moeten we dus voor opletten 8).
En wat betreft de bug?-Ik neem aan dat het een driver?? betreft.

Johan.

« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/28, 11:33:09 »
Citaat
Vwb password wijzigen:heb dit reeds een keer of 50 geprobeerd. Hij geeft ook telkens aan:succesfull, echter bij inloggen blijft ie incorrect login aangeven.

Zoals je zelf zegt, wordt je nieuw aangemaakt wachtwoord succesvol aangenomen door het systeem, maar als je dan wil inloggen krijg je de melding "incorrect".

Je nieuwe wachtwoord is correct ingevoerd én aanvaard, dus maak je zélf een fout tijdens het inloggen bij het intypen van je (nieuwe én correcte) wachtwoord. Zoals hiervoor al meermaals aangehaald, je moet dus dat nieuw ingevoerde wachtwoord correct intypen, en dààr ga je duidelijk in de fout.

De methode die ik je aangaf werkt goed en geeft altijd een succesvol resultaat, dus het ligt enkel aan de manier waarop je dat wachtwoord intypt, daar geef je duidelijk een ànder wachtwoord op dan je juist nieuw ( met succes) hebt aangemaakt.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline johan6418

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2010/02/28, 14:43:43 »
Hallo Progger,

Zoals reeds in mijn vorige mail aan Starterke gemeld:Heb Ubuntu nogmaals geinstalleerd en nu functioneert alles.
Wellicht heb je gelijk mbt invoeren van nieuw wachtwoord en doe ik iets niet goed.
Anywhay:probleem is nu opgelost,

Groetjes en bedankt,

Johan.