Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid  (gelezen 741 keer)

Offline sala333

• Lid
geen geluid
« Gepost op: 2010/02/28, 10:32:13 »
Hello!

Ik heb Ubuntu 8.4 en ik heb dit veranderd naar Kubntu. Ik heb nu geen geluid. Ik ben geen computer expert, kan je mij helpen?
groeten, Krista

Re: geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/28, 10:36:38 »
Hoi Sala, welkom hier : )

Heb je Kubuntu 8.04 of 9.10 geïnstalleerd?

Offline sala333

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/28, 12:25:31 »
hoi,
Ik weet niet welke versie van  Kubuntu ik heb geinstalleerd. Als ik de computer opstart staat er allleen  Kubuntu op.
Mijn desktop bleef Ubuntu. Ik heb  Kubuntu geinstallleerd vanwege de Kmouse funktie vanwege mijn  RSI klachten.
De Mousetool funktie kan ik nu gebruiken maar ik heb geen geluid meer.
Ik weet ook niet hoe ik de Ubuntu desktop naar Kubuntu kan veranderen.
Ik heb thuis een Mac, in het weekend gebruik ik deze Linux waar ik verder geen verstand van heb.
Bedankt voor de reaktie,
groetjes Krista.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/28, 12:29:42 »
Het versienummer staat op het hoesje van de cd (als je er eentje besteld hebt), of heb je Kubuntu gedownload en zelf op cd gebrand?

Offline sala333

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/28, 12:36:15 »
ja, ik heb gedownload!

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/28, 12:36:56 »
Op verschillende plaatsen in je systeem staat de versie vermeld. In systeemmonitor (eerste tab) bijvoorbeeld.
Ik weet niet precies waar die staat in Kubuntu, maar bij mij staattie onder Systeem->Beheer.

Of in de terminal plakken:
uname -a
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 12:39:40 door Lexaldo »