Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl  (gelezen 1078 keer)

Beryl
« Gepost op: 2010/02/22, 20:13:26 »
hallo,

ik heb vroeger nog met kubuntu gewerkt, meer bepaald de 7.04, dan wegens tijdgebrek
niet meer mee bezig geweest, en ben er nu terug aan begonnen met de 9.10.

maar ik wil beryl installeren, emerald is al gelukt, maar beryl lukt niet.

kan iemand me helpen aub? ik ben overigens weer een volledige leek op linux gebied, dus verstaanbare taal aub  :)

thx op voorhand.

Re: Beryl
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/22, 20:24:53 »
Hoe Joerie,

beryl bestaat niet meer, het heet nu Compiz. Kubuntu heeft een eigen compositor genaamd KWin, die is in te stellen via Systeeminstellingen -> Bureaublad -> Visuele effecten.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/22, 20:53:39 »
spijtig, zo'n mooi programmatje

ik krijg enkel dit te zien

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/22, 20:57:04 »
Kies "alle effecten".

« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/22, 21:11:01 »
oke, heb het al grotendeels terug gevonden. nu nog op zoek naar 2 dingen.

1: om te wisselen tussen je bureaubladen door met je muis naar de zijkant te gaan, zonder die sneltoetsen.

2: het vlammen effect als je vensters sluit.

thx

PS: beryl was toch een prachtig programmatje vind ik :-)

« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/22, 21:17:44 »
oke, heb het al grotendeels terug gevonden. nu nog op zoek naar 2 dingen.

1: om te wisselen tussen je bureaubladen door met je muis naar de zijkant te gaan, zonder die sneltoetsen.

2: het vlammen effect als je vensters sluit.

thx

PS: beryl was toch een prachtig programmatje vind ik :-)
Geloof me, Compiz is nog veel beter ;)

KWin's effecten zijn bij lange na niet zo uitgebreid als die van Compiz, maar Compiz integreert niet echt lekker met KDE. Je kunt Compiz proberen (samen met compizconfig-settings-manager), maar ik weet niet of je het lekker vindt werken.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/22, 21:53:26 »
ben nu eens aan het experimenteren met compiz, maar kun je dat daar ook zodanig instellen, dat je de kubus effectief ziet draaien? want nu gaat dat wel heel snel :-s

« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/22, 21:57:01 »
gewoon de tijd wat hoger zetten in CCSM, dan zie je het beter

« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/22, 21:57:39 »
Via KWin's Alle effecten kun je ook de kubus aanzetten. Plus het vlammen als je vensters sluit; dit heet Explosie. En schakelen tussen bureaubladen aan de zijkanten kan ingesteld worden via de Kubus; effect Bureaubladkubus.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/22, 22:02:48 »
Via KWin's Alle effecten kun je ook de kubus aanzetten. Plus het vlammen als je vensters sluit; dit heet Explosie. En schakelen tussen bureaubladen aan de zijkanten kan ingesteld worden via de Kubus; effect Bureaubladkubus.

die vlammen vind ik niet, enkel zulke brokken die gelijk rond springen, en met die kubus lukt dat enkel met toets combinatie, of is er nog een andere oplossing?

en nu krijg ik ondertussen die effecten van Compiz niet meer weg, kan ik dat op een of andere manier terug verwijderen?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/22, 22:30:21 door joerie.linux »