Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een goede MP3 player met Crossfade of Gapless playback  (gelezen 2935 keer)

Offline Support4u

• Lid
Een goede MP3 player met Crossfade of Gapless playback
« Gepost op: 2010/02/18, 14:50:47 »
Ik zoek een MP3 player met Crossfade of Gapless playback,

tot nu toe vind ik het echt hopeloos slecht, dat je voor linux geen fatsoenlijke mp3 speler kan vinden.
nah, kunnen jullie niks aan doen. maar komop!? mp3 players worden vaak gebruikt toch?

Welke mp3 players heb ik al geprobeerd

Songbird: geen crossfade of gapless, of ik heb het verkeerd gelezen.
Ampache : geen Crossfade of Gapless playback aanwezig
XMMS: Krijg ik niet werkend
RhythmBox : standaard op ubuntu meegeinstalleerd. geen Crossfade of Gapless playback aanwezig
Amarok : leuk.. maar niks voor mij: geen Crossfade of Gapless playback aanwezig
Audacious: komt het dicht in de buurt van winamp, maar daar kraakt het geluid op, of laat zelfs niks meer horen.
Exaile : slecht. afruksel van amarok
vlc player  :P leuk. erg fan van, maar meer voor movie bestanden. en ook geen Crossfade of Gapless playback aanwezig

Jah.. en dan kunnen we nog met wine, winamp of mijn favoriete player: 1by1 installeren.

1by1 werk, maar hij kan geen externe usb apparaten vinden.. waar mijn mp3's op staan.

Een hoop geklaag.. maar ik heb er zoals je hierboven ziet een hoop geprobeerd.

is er nou echt geen goeie winamp of 1by1 clone met Crossfade of Gapless playback aanwezig?!

:P niet echt een belangrijke post.. maar een fijne mp3 speler doet wonderen met een persoon  ^-^

van_zwier

• Gast
Re: Een goede MP3 player met Crossfade of Gapless playback
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/18, 15:20:45 »
om bij RhythmBox te beginnen:
Bedoel je niet, in RhythmBox knop Bewerken --> Voorkeuren --> tabblad afspelen
Vinkje zetten bij Nummers in elkaar laten overvloeien?

Offline Support4u

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/18, 15:28:05 »
humz. mot ik is proberen.

weet je wat het ook is.. ik vind al die players die ik hierboven genoemd hebt, eigenlijk helemaal niet lijken op een mp3 player.
er zit zoveel poespas op en aan.
het lijken eigenlijk net media players die gedegradeerd zijn  :P met alle respect !

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/18, 15:37:39 »
ik vind rythembox juist veel op winamp lijken

in ubuntu heb ik rythembox en in win winamp werkt bijde super lkkr en hetzelfde vind ik.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/18, 15:48:06 »
Weinig gebruikers geven om gapless playback. Lang was het aanmodderen op dat vlak onder linux. Nu ondersteunen verschillende spelers gapless playback voor formaten die echt gapless zijn, zoals ogg vorbis of flac. Ondersteuning van gapless lame mp3's is nog steeds een andere zaak. Aqualung doet dat ondertussen perfect, denk ik. Ook met music daemon player gaat het goed.

Ik vind music player daemon met een grafische frontend zoals sonata zowat ideaal. Ondersteunt gapless playback en replaygain. Het blijft bijzonder vlug met grote muziekcollecties, en je kan crossfaden. Het is ook zeer licht. Enig nadeel is dat installatie wat moeilijker is, hoewel dat in de laatste Ubuntu versies via Synaptic vrijwel automatisch gaat. Je moet alleen zelf als systeembeheerder je muziek plaatsen onder /var/lib/mpd (kan via een symbolische link naar bijvoorbeeld een externe USB schijf) en replaygain aanzetten inhet configuratiebestand /etc/mpd.

van_zwier

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/18, 16:24:07 »
kijk dat is leuk, die kende ik nog niet.

@Support4u
In je lijstje komt Banshee nog niet voor, is vergelijkbaar met Rhythmbox maar dan net effe leuker.
Je kan er ook gelijk je video mee afspelen.

Voor de nieuwste test versie:
https://launchpad.net/~banshee-team/+archive/ppa