Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: namen van systemen die Grub2 zelf aanmaakt uit Grub2 menulijst onzichtbaar maken  (gelezen 627 keer)

Offline tryer

• Lid
Het is me nu gelukt om Windows en een Puppy Lunix onder een eigen benoemingsnaam in /etc/grub.d/40_custom onder te brengen. Nu wil ik de namen die Grub2 zelf aanmaakt op de menulijst onzichtbaar maken.

dat moet waarschijnlijk gebeuren in gebeuren in "/etc/grub.d/30_os-prober", ik kwam wel een eerder stukje tegen, waarin dat beschreven stond, dit was echter zeer technisch.

Wie helpt hoe ik dat eenvoudig kan doen ??

Offline tryer

• Lid
Ik heb de oplossing gevonden, als je de door Grub2 aangemaakte namen niet wil zien en je eigen scripts maakt in "/etc/grub.d/40_custom". De scripts voor "/etc/grub.d/40_custom" kun je aanmaken door deze te   kopiĆ«ren  uit "gksudo gedit /boot/grub/grub.cfg", bijv: systeem "DPuppy"

menuentry   "DPuppy 484" {
   insmod ext2
   set root=(hd1,8)
   search --no-floppy --fs-uuid --set 03c40f3a-9a8d-48ae-b017-2d9435c86465
   linux /boot/vmlinuz root=/dev/sdb8
}

Je maakt zo voor al je systemen in "gksudo gedit /etc/grub.d/40_custom" een menuentry

Vervolgens in "gksudo gedit /etc/default/grub" : toevoegen aan het rijtje dat begint met GRUB:  "GRUB_DISABLE_OS_PROBER=true"   .  Alleen je Ubuntu menunaam houd je zo !