Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Volledige verwijdering van Chrome - Hoe doe je dat?  (gelezen 2965 keer)

Beste mensen

Mijn Chrome beta doet niet meer helemaal wat ie moet doen. Als ik er een bestandje mee wil downloaden (bijvoorbeeld een nzb), dan staat ie een tijd te pruttelen en uiteindelijk kapt ie er ineens mee.

Ik probeer nu een herinstallatie, maar het lukt me niet om alle bestanden te verwijderen, want na een verwijdering via synaptic en herstart en dan een herinstallatie heeft ie meteen weer al de oude instellingen terug (ook bijvoorbeeld mijn addons etc) en is het oude euvel niet opgelost.

Ik heb na de verwijdering al proberen te zoeken in de mappen (ook met verborgen bestanden weergeven) om chrome mapjes weg te kieperen, maar ik zie nergens relevante mappen.

Kortom, om een lang verhaal kort samen te vatten:

Volledige verwijdering van Chrome - Hoe doe je dat?

« Laatst bewerkt op: 2010/02/08, 17:39:44 door Schredders »

Re: Volledige verwijdering van Chrome - Hoe doe je dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/08, 13:46:01 »
Heb je hier iets aan: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=95319  ?

Over punt een, in Ubuntu vind je de 'Synaptic Package Manager' bij Systeem-->Beheer-->Synaptic Pakketbeheer ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/08, 14:14:52 »
Heb je hier iets aan: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=95319  ?

Over punt een, in Ubuntu vind je de 'Synaptic Package Manager' bij Systeem-->Beheer-->Synaptic Pakketbeheer ;)

Lieverds, ik heb in mijn vraagstelling toch al aangegeven dat ik de boel via synaptic heb proberen te verwijderen. Dat lijkt te lukken, maar als ik daarna herinstalleer heeft ie z'n oude instellingen (en het oude euvel van niet helemaal fris werken) terug. Er moeten dus nog mapjes of bestanden zijn die er nog staan. Naar die mapjes ben ik op zoek, of een nog grondiger verwijdering dan mogelijk is via synaptic.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/08, 14:22:03 »
Er moeten dus nog mapjes of bestanden zijn die er nog staan.

Waarschijnlijk in een verborgen mapje onder /home/<user>.
Verborgen mappen maak je binnen Nautilus zichtbaar met Ctrl-H.
Zoek naar iets met '.chrome' oid.

Offline Hij

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/08, 14:26:13 »
Heb je dit mapje ook verwijderd?

/home/USER/.config/google-chrome

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/08, 14:34:50 »
Misschien na het volledig verwijderen via Synaptic nog deze toverspreuken in de terminal?:
sudo apt-get autoclean
sudo apt-get autoremove
sudo apt-get clean

« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/08, 15:10:33 »

Juist, ik denk dat ik hier naar op zoek was. De herinstallatie lukt zonder dat er nog 'ouwe troep' aanwezig is.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/08, 15:11:50 »
Misschien na het volledig verwijderen via Synaptic nog deze toverspreuken in de terminal?:
sudo apt-get autoclean
sudo apt-get autoremove
sudo apt-get clean

Dank ook hier voor. het doet m.i niets met de chrome bestanden, maar het is wel een heel handige weet om bepaalde dingen mee te cleanen. het is het antwoord op een vraag die ik al vaag had, maar nog niet gesteld had.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/08, 15:31:39 »
.... het is het antwoord op een vraag die ik al vaag had, maar nog niet gesteld had.

Nou, is toch knap dat ik daar dan het antwoord al op wist. =D =D =D =D =D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/08, 15:46:52 »

Juist, ik denk dat ik hier naar op zoek was. De herinstallatie lukt zonder dat er nog 'ouwe troep' aanwezig is.

verborgen bestanden - Cache staat ook nog een google chrome duiveltje > swoep vuilbak.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/08, 16:27:37 »

verborgen bestanden - Cache staat ook nog een google chrome duiveltje > swoep vuilbak.

Ah, daar stond inderdaad ook nog wat. Dank ook daarvoor.

Helaas helpt een herinstallatie, ook niet nadat ie nou zo clean mogelijk is me niet van mijn probleem af. Heeft iemand nog ideeen wat ik kan doen om te voorkomen dat Chrome crasht als ik iets probeer te downloaden, zelfs bij de eerste extensies van google zelf komt ie niet verder dan een paar kb of blijf ik het plaatje laden zien tot ie crasht.

« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/08, 16:45:17 »
Als je in de terminalvenster (Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminalvenster) 'google-chrome' intikt, krijg je dan meldingen als hij crasht?
Kan je die meldingen hier dan posten? ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/08, 17:15:12 »
Als je in de terminalvenster (Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminalvenster) 'google-chrome' intikt, krijg je dan meldingen als hij crasht?
Kan je die meldingen hier dan posten? ;)

komt ie (het plaatje na opstarten via terminal en de crash)

« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/08, 17:18:42 »
Leuk, een segmentatiefout.. Had ik verwacht, maar daar kan ik weinig mee :(
Heb je toevallig een 64bits computer? Probeer in dat geval de 32 bits versie eens uit..

« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/08, 17:24:23 »
Leuk, een segmentatiefout.. Had ik verwacht, maar daar kan ik weinig mee :(
Heb je toevallig een 64bits computer? Probeer in dat geval de 32 bits versie eens uit..

Neen, ik heb geen 64 bits. Dus ik draai al 32.

Eh, voor de nieuwsgier.... Wat is grofweg gezegd een segmentatiefout?

« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/08, 17:28:34 »

« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/08, 17:38:02 »
Probeer eens een ander thema?
http://en.wikipedia.org/wiki/Segmentation_fault

Eh, Oke het werkt en ik heb een vaag vermoeden wat er aan de hand is. Dus bepaalde fancy eyecandy van ubuntu zit in de weg en dan ontstaat er een segmentatiefout.

Chrome crasht niet meer nu ik weer 'saai' ben.

Dank iedereen

Ik heb nog wel een vraag qua nieuwsgier: Hoe kan het dat Chrome wel werkt op een andere machine waar hetzelfde thema op draait waar deze machine, waar ik dit op schrijf, op crasht?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/08, 20:54:46 door Schredders »