Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding bij sudo nautilus  (gelezen 947 keer)

Offline hang-oor

• Lid
foutmelding bij sudo nautilus
« Gepost op: 2006/11/14, 23:01:24 »
Indien ik in de terminal nautilus open met sudo nautilus krijg ik de volgende melding:

(nautilus:5825): libgnomevfs-WARNING **: Failed to open session DBUS connection: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
Volume monitoring will not work.

Waardoor wordt deze melding veroorzaakt en hoe los ik het op? Overigens wordt nautilus wel geopend.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/14, 23:39:47 »
heb ik ook en in dapper was dat al net zo.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/15, 07:54:23 »
De foutmelding houdt in dat de schijfstations niet in de linkerkolom onder places zullen verschijnen. De schijven kunnen echter gewoon via bv /media/usbdisk opgevraagd en geopend worden. Voor de meeste schijfstations heb je als normale gebruiker genoeg rechten, waardoor je deze het beste in een gewone nautilus window kan openen.