Ik den dat ik zal Linux laten vallen. De hardware wordt grotendeels niet herkend en het is niet mogelijik een internetverbinding aan de praat te krijgen. Vorig jaar met Kubuntu versie 8.10 het is mij met veel moeite gelukt een internetverbinding in stand te brengen, maar ik weet dat ik zal nooit geluid hebben, mijn USB-toetsenbord wordt nooit aangetroffen, ik zal altijd problemen met mijn scherm hebben... enz. enz. Ik denk altijd dat met een latere versie beter zal zijn, maar meestal is het nog erger.
Ik heb nu Windows7 geïnstalleerd en - alhoewel geen fan van Microsoft ben (vooral na de ellende van Vista) - kreeg ik het onmiddellijk aan de praat. De draadloze internetverbinding heb ik handmatig ingesteld (beveiligingsparameters) en zometeen was ik met internet verbonden. De basis hardware werd rechtstreeks herkend en geïnstalleerd, en voor de specifieke (USB-toetsenbord, PCI-kaarten...), de bestaande drivers van Vista waren van toepassing. Prima dus!
Nu denk ik dat, als mogelijk is, zal ik Linux op een externe HDD installeren. Ik gebruik Linux voor bewerkingen die met Windows niet mogelijk zijn. Ik wou graag deze mogelijkheid te kunnen behouden.
Weet iemand of Ubuntu/Kubuntu kan geïnstalleerd worden op een externe HDD? Indien niet zal ik wel proberen. Hartelijk bedankt.