Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen draadloze internetverbinding met Kubuntu 9.10  (gelezen 8771 keer)

Re: geen draadloze internetverbinding met Kubuntu 9.10
« Reactie #25 Gepost op: 2009/11/12, 16:55:17 »
Waarom niet zoals @track al heeft gezegd met nano. Werkt overal en altijd, op ieder linux systeem. Is even wennen.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog vaak met mc werk. Nog een tik, overgehouden van de good old DOS.  ;)

groet,

Theo
Omdat Nano niet bepaald gebruikersvriendelijk is t.o.v. van een grafische editor als Kate. Dat maakt het voor de beginner alleen maar moeilijker.

Offline marne

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/11/17, 23:58:44 »
Ik heb nu Ubuntu geïnstalleerd i.p.v. Kubuntu. Het probleem met de editor is dus opgelost: gedit werkt prima. Ik heb dus de driver rt2870sta in de zwarte lijst gezet.

Maar toch geen internetverbinding. Het netwerk (mijn router) wordt wel herkend. Ik voer het password in (WPA2-beveiliging) en dan is de pc aan het zoeken, maar na ong. één minuut zegt "Disconnected, now you are off-line". Het password is toch juist want het wordt niet meer gevraagd, maar geen verbinding, en zonder uitleg.

Ik weet niet wat ik kan nog doen  ???

Offline track

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/18, 00:09:44 »
Mijn vroegere advies was niet het beste. 

Inmiddels heb ik dit geleerd: 
http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/draadloze-usb-modules-met-n-standaard-die-out-of-the-box-werken-met-ubuntu-9-10/msg510202/#msg510202
Onder Uby 9.10 werkt blijkbaar de "rt2870sta" toch nog beter dan de "rt2800" !

Vandaar:  even terug, nu de "rt2800" blacklisten.  (sorry, ik had meer van die rt2800 verwacht)

track

Offline marne

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/11/25, 18:47:28 »
Ik den dat ik zal Linux laten vallen. De hardware wordt grotendeels niet herkend en het is niet mogelijik een internetverbinding aan de praat te krijgen. Vorig jaar met Kubuntu versie 8.10 het is mij met veel moeite gelukt een internetverbinding  in stand te brengen, maar ik weet dat ik zal nooit geluid hebben, mijn USB-toetsenbord wordt nooit aangetroffen, ik zal altijd problemen met mijn scherm hebben... enz. enz. Ik denk altijd dat met een latere versie beter zal zijn, maar meestal is het nog erger.

Ik heb nu Windows7 geïnstalleerd en - alhoewel geen fan van Microsoft ben (vooral na de ellende van Vista) - kreeg ik het onmiddellijk aan de praat. De draadloze internetverbinding heb ik handmatig ingesteld (beveiligingsparameters) en zometeen was ik met internet verbonden.  De basis hardware werd rechtstreeks herkend en geïnstalleerd, en voor de specifieke (USB-toetsenbord, PCI-kaarten...), de bestaande drivers van Vista waren van toepassing. Prima dus!

Nu denk ik dat, als mogelijk is, zal ik Linux op een externe HDD installeren. Ik gebruik Linux voor bewerkingen die met Windows niet mogelijk zijn. Ik wou graag deze mogelijkheid te kunnen behouden.

Weet iemand of Ubuntu/Kubuntu kan geïnstalleerd worden op een externe HDD? Indien niet zal ik wel proberen. Hartelijk bedankt.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/11/26, 18:39:39 »
Dat kan op een externe schijf maar beter is hem op een kleine (min 10GB) partitie te zetten op de interne schijf.
En kom je er echt niet uit dan kan je zoeken naar een steun punt in je buurt. http://kaart.ubuntu-nl.org/
Door er op te klikken zie je wie in je buurt zit en je kan er een persoonlijk berichtje naar sturen. Er zijn oranje ballonnetjes en de steunpunten zijn rood (roder). Je kan er een berichtje naar sturen. Die zal je met plezier helpen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline marne

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/11/26, 19:22:01 »
In mijn interne HDD is het niet gelukt Win7 naast Ubuntu/Kubuntu te installeren.

Eerst heb ik Ubuntu geïnstalleerd en daarna Win7 op zijn eigen voorbereide partitie. Ubuntu is wel gebleven maar Win7 heeft geen bootmenu daarvoor (er bestaat misschien een middel maar dat moet ik nog ontdekken). Ik kon dus Linux niet booten. Toch is wel een boot-bestand van Win7 maar dit zit in een aparte verborgen partitie van 100MB (automatisch gemaakt bij de installatie van Win7). Ik vind Win7 vreemd want het systeem staat in een Logical partitie maar dat boot vanuit die kleine verborgen partitie die wel System en Active is.

Ik heb dan andersom gedaan. Eerst Win 7 geïnstalleerd op een aparte partitie, en een vrije partitie van 10GB, eerst vrij dan als ext4 geformatteerd, bestemd voor Linux. Maar als ik Linux installeer, worden de partities niet herkend en bovendien Linux zegt dat er noch besturingssysteem noch partities op de schijf staan en wil (als enige optie) de hele HDD gebruiken. ???

Ik zal wel kijken op uw URL om hulp te vragen, maar als het niet werkt, zal ik proberen Linux op een rxterne USB-HDD installeren.

In ieder geval hartelijk bedant.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/11/26, 19:31:02 »
Windows 7, daar zijn inderdaad problemen mee om die te herkennen vanuit ubuntu.

Weet het niet zeker maar de NTFS schijnt iets anders te zijn dan de 'normale'. Zoek even op het forum en via google met: Windows 7+Ubuntu.  Maak eerst een partitie aan voor win7 die je ntfs formatteerd. En installeer daarna win7 erop.
En windows altijd eerst. Anders overschrijft die de grub en moet je die weer herstellen/herinstalleren.

En neem toch maar wat meer voor ubuntu als je schijf toch groot genoeg is. Als je later wat download of progjes bijzet dan kan het soms zijn dat hij aangeeft dat er  niet genoeg ruimte is. (ook al is dat wel).
Deze moet je niet speciaal formatteren. Laat die maar gewoon lege ruimte. Tijdens de installatie herkend hij dan wel die lege ruimte.

Ook de grub is anders, deze is vanaf 9.10 grub2, dus als je iets zoekt over de grub tik dan: grub2.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 20:35:12 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline marne

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/11/26, 20:14:35 »
Bedankt heir4c. Dat is ongeveer wat ik heb al geprobeerd. Ik zal verder onderzoeken. Het is altijd geruststellen als iemand zijn mening geeft. Zo weet ik dat in de goede richting ben, want ik begin gek te worden.

Offline marne

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2009/11/27, 18:10:21 »
Hallo allemaal

Ubuntu installeren naast Win7 is niet gelukt. Ik heb dus up een externe HDD Ubuntu geïnstalleerd. Dat is gelukt. Ik krijg niet veel, maar ik weet dan in mijn computer zal ik nooit geluid krijgen, ik zal altijd een slecht schermresolutie hebben en geen drivers voor de bijkomende hardware... Het lijkt dat de installatie van Linux erg afhankelijk is van de hardware. Ik weet niet of het feit dan mijn porcessor een quad is, iets te maken hebt.

Ik begrijp toch niet waarom kan ik geen verbinding krijgen met mijn (sterk) beveiligde router (WPA2). Ik zal proberen de afbeeldingen als bijlage toevoegen (ik weet niet of het zal lukken). In dit geval is met verborgen SSID, maar als ik de naam zichtbaar maakt, werkt toch niet.

Het gebrek aan netwerkverbinding is mijn grootste probleem. Misschien kan iemand mij helpen, maar het lijkt moeilijk.

Offline marne

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2009/11/27, 18:14:08 »
Ik zie dat de afbeeldingen verschijnen. Zo kan iets meer over zeggen. Waarom, als ik probeer verbinding te maken, zijn de vakken om het password in te tikken uitgescakeld. De enige ingeschakelde optie is "Cancel". Ik snap helemaal niets van.

« Reactie #35 Gepost op: 2010/02/04, 21:15:55 »
Mag ik een (misschien té) simpel voorstel doen?

Probeer eens een andere netwerkkaart. Op mijn flaptopje ben ik al een maand of 3 aan het stoeien met verschillende insteekkaarten, de ene wordt soepeltjes herkend maar dan is mijn internetverbinding ontzettend traag. De andere (Linksys) wordt door Ubuntu niet meteen herkend.
Nadat via de trage kaart de verbinding is opgebouwd, doe ik de Linksys (=snellere) kaart erin en wacht eventjes.
En dan wordt opeens die Linksyskaart wél herkend en kan ik weer lekker snel internetten.
Met een beetje mazzel werkt het bij jou ook zo en kan je weer internetten via (K)Ubuntu.

suvves,
Marianne