Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren executable text file  (gelezen 985 keer)

Offline hang-oor

• Lid
installeren executable text file
« Gepost op: 2006/11/13, 22:16:08 »
Bij het installeren van een  executable text file was de default locatie  /usr/local/games/  en tevens usr/local/bin
Voor beide mappen heb je standaard niet voldoende rechten. Ik heb mezelf deze daarom maar even gegeven om de installatie te kunnen afronden. Is dat verstandig? En dien ik deze rechten weer terug te zetten naar default?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/13, 22:52:17 »
Heb je de rechten van de map veranderd of je eigen rechten? Het is niet verstandig om rechten aan te passen!!

je mag natuurlijk wel even commando's uitvoeren als een beheerder/administrator met het commando "sudo"

dat doe je dan zo:

sudo ./script.sh

bijvoorbeeld
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/13, 23:38:53 »
Ik heb gemakshalve de rechten voor de map aangepast. Ik kreeg het niet voor elkaar om de installer te starten in de terminal met sudo etc.

Maar moet ik de rechten weer aanpassen naar hoe het was? En mijn manier was dus niet aan te raden? (Was ook meer een noodoplossing omdat ik cmd niet wist voor in de teminal een executable tekst te starten)

Overigens lukt het me nog steeds niet om het volgende te starten in de terminal: et-linux-2.60.x86.run.txt

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/15, 18:46:10 »
Helaas werkt: sudo ./et-linux-2.60.x86.run.txt niet.

Hoe nu uit te voeren met voldoende rechten om te installeren? Hmm ik ben echt noob.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/15, 18:57:10 »
die .txt snap ik niet goed... hoe komt het dat dat bestand als extensie .txt heeft? is dat wel een uitvoerbaar shellbestand?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/15, 22:15:04 »
Na een zoektocht over het www blijkt dat ik niet de enige ben met problemen. Ook veel problemen met geluid in het spel. Vooralsnog installeer ik het maar in mijn eigen home schijnt de makkelijkste oplossing te zijn en met de minste problemen.

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/19, 14:37:31 »
Het is wel uitvoerbaar. Ik heb de file op de desktop staan. Als ik er op kilk, kan ik deze runnen of runnen in een terminal.