Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: raar probleem met OpenOffice  (gelezen 1511 keer)

cvcaelen

• Gast
raar probleem met OpenOffice
« Gepost op: 2006/11/14, 07:42:58 »
Computer : PIII, 550Mhz, 512Mbyte , Ubuntu Breezy

Als ik in OOCalc of write ook maar een paar toetsaanslagen doe ,blokkeerd OpenOffice kompleet, enkel nog geforceerd af te sluiten.
Aan de documenten kan het volgens mij niet liggen omdat ze op een andere PC wel te bewerken zijn, ook omdat het fenomeen zich voordoet bij nieuwe documenten (zowel calc als write)

maar wat echt raar is, is dat op dezelfde pc, maar met een andere account, OpenOffice het wel goed doet =O

kan iemand me op weg helpen hier een oplossing voor te vinden?

Danke bij voorbaat

Christiaan

Azalin

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/14, 08:30:12 »
Dan lijkt het mij zo dat er iets met je instellingen niet lekker zit. Heb je OO onlangs bijgewerkt? Nieuwere versie ofzo? Of misschien dat een crash of een vuil document je instellingen gesloopt heeft. Je zou even in je home-map het mapje met de instellingen van openoffice (ctrl-h en dan zoeken naar .oo denk ik... of .openoffice) moeten opzoeken en het even renamen naar versie2 ofzo. Dan Openoffice opstarten en kijken of je het dan nog steeds hebt.

cvcaelen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/14, 10:08:34 »
Thx

ga dat eens proberen (is thuis-PC , dus 't zal voor vanavond zijn)

Christiaan

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/14, 10:13:23 »
Mijn schoonbroer, die trouwens sinds gisteren nog uitysluitend Ubuntu draait op zijn laptop :D, heeft ook zo'n probleem met Evolution Agende. Gewoon opendoen was voldoende om de pc te blokkeren binnen een 10sec. Alleen handmatig uitzetten lukt nog. Hij heeft 't zelf opgelost door Mozilla Calendar te gebruiken. Goed programmaatje.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

cvcaelen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/14, 11:05:00 »
Zou dat dan een "bug" zijn in OpenOffice?
of , zoals azalin reeds suggereerde , een iets dat bijgewerkt is?

Het laatst door mij geprobeerde te installeren  is TuxGuitar, wat overigens niet gelukt is:
alles via synaptic trouwens

met andere programma's heb ik geen problemen

Christiaan

budster

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/14, 11:30:27 »
Ik gok het erop dat je als de user waar OO bevriest dat je daar iets heel zwaars aan hebt staan. Ik zou een zoeken waar de userconfig bestanden van OO staan, waarschijnlijk in de home .openoffice, die map hernoemen, OO opstarten en kijken of het probleem weg is.

Azalin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/14, 14:39:43 »
Citaat van: Azalin
Dan lijkt het mij zo dat er iets met je instellingen niet lekker zit. Heb je OO onlangs bijgewerkt? Nieuwere versie ofzo? Of misschien dat een crash of een vuil document je instellingen gesloopt heeft. Je zou even in je home-map het mapje met de instellingen van openoffice (ctrl-h en dan zoeken naar .oo denk ik... of .openoffice) moeten opzoeken en het even renamen naar versie2 ofzo. Dan Openoffice opstarten en kijken of je het dan nog steeds hebt.
Twee zielen, 1 gedachte :)

cvcaelen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/14, 17:23:30 »
Bedankt voor de tip :)

hernaamd naar .openoffice_probleem

enne
na Oo heropstarten maakte ie een nieuwe .openoffice map aan

enne
de problemen zijn weg

mag ik nu de corrupte map buitensmijten?

Bedankt
Christiaan