Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe SabNZB user folder laten wijzen naar server-dir  (gelezen 1663 keer)

Offline qwyrp

• Lid
Hoe SabNZB user folder laten wijzen naar server-dir
« Gepost op: 2010/02/02, 19:20:58 »
Ik maak gebruik van sabnzbd icm een ubuntu-server. Nu worden alle downloads naar de user folder geschreven van de gebruiker ([gebruikerdir]\download\incomplete en [gebruikerdir]\download\complete) maar ik wil graag dat deze naar mijn server schrijven \\pwserver\nbz\incomplete cq \\pwserver\nbz\complete. Waar en hoe kan ik dat veranderen?
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe SabNZB user folder laten wijzen naar server-dir
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/02, 22:22:47 »
Wat voor server is het precies?
Samba? Nfs? Iets anders?

Je zal die share eerst moeten mounten, op bijv. /media/pwserver/enz.
Daarna kan je in SABNzbd gewoon naar die map verwijzen.

//pwserver of \\pwserver gaat in ieder geval niet lukken.

Offline qwyrp

• Lid
Re: Hoe SabNZB user folder laten wijzen naar server-dir
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/03, 10:24:58 »
Het is een samba-server maar dat maakt niet uit want SAB draait op de server zelf dus ik kan gewoon verwijzen naar
[pwserver] media/store/data/NZB/incomplete (sorry beetje onduidelijk aangegeven)

Als ik de directorys op de volgende manier laat verwijzen//pwserver/media/store/data/NZB/incomplete etc
dan krijg ik de melding Error: cannot create download directory "//pwserver/media/store/data/NZB/incomplete".
Dus ws een format-fout, weet iemand hoe die verwijzing precies moet zijn?

Opgelost: Ik dacht nog een stapje verder en kwam toen op het volgende lumineuze idee: /media/store/data/NZB/incomplete en dat werkte
« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 11:08:02 door qwyrp »
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300