Hoe kan ik instellen dat ALSA weer wordt geladen tijdens het booten?
Wat er gebeurde: ALSA werd altijd gewoon geladen, Rhythmbox werkte probleemloos. De microfoon voor de VOIP-clients (Ekiga, Twinkle) werkte niet, maar dat lag waarschijnlijk aan PulseAudio.
Op een zeker moment begon ALSA vreselijk veel CPU-activiteit te genereren (meer dan 100% op mijn dual-core), terwijl er helemaal geen geluidsbron actief was. Na een poosje heb ik het proces gestopt in de Gnome system-monitor. Toen had ik ALSA natuurlijk weer moeten starten in de terminal met "sudo alsa reload", maar helaas heb ik dat niet gedaan. Ik ben uitgelogd en heb een reboot gedaan.
Daarna startte hij ALSA niet meer op. Ergens staat nu kennnelijk in de instellingen dat ALSA niet gestart moet worden, maar de vraag is: waar? En hoe krijg ik de goede instelling weer terug?
Ik heb inmiddels grote stukken ALSA geherinstalleerd, maar dat helpt niet. Het settings-bestand (locatie en naam onbekend) blijft onaangetast. Bij elke logout of ALSA unload wordt daarin weggeschreven dat ALSA niet is geladen en dus wordt het bij een reboot of alsa reload ook niet weer geladen...