Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [BUG - OPGELOST]Gnome Disk Utility werkt niet meer !  (gelezen 1982 keer)

Offline timosha

• Lid
[BUG - OPGELOST]Gnome Disk Utility werkt niet meer !
« Gepost op: 2010/01/23, 16:08:30 »
Ubuntu 9.10

Ik heb deze middag vastgesteld dat Gnome Disk Utility niet meer werkt. Vanuit System/Administration gebeurd er niets. Als ik palimpsest vanuit een terminal opstart krijg ik de volgende foutboodschap:

libgdu:ERROR:gdu-pool.c:1253:device_recurse: assertion failed: (depth < 100)
Aborted

Afgezien van een hoop automatische update deze ochtend is er niets aan het systeem veranderd. Heeft er iemand anders ook dit probleem?

Ik heb wat gegoogeld en vindt die foutboodschap wel terug, maar niet in verband met Gnome Disk Utility.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/24, 22:19:25 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline timosha

• Lid
[BUG] Gnome Disk Utility werkt niet meer !
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/23, 16:36:16 »
Gevonden !

Het is bug #483213 sinds 15-11-2009
Importance: Undecided
Assigned to: Not assigned

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [BUG]Gnome Disk Utility werkt niet meer !
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/23, 16:37:34 »
Kun je een snelkoppeling geven?

Re: Gnome Disk Utility werkt niet meer !
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/23, 16:37:56 »
Deze bug is al gemeld op Launchpad: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-disk-utility/+bug/483213 . Geef even aan dat jij er ook last van hebt via het bewerken-knopje naast "Does this bug affect you?", dan zal er sneller naar worden gekeken.

Offline timosha

• Lid
Re: Gnome Disk Utility werkt niet meer !
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/23, 16:39:31 »
Deze bug is al gemeld op Launchpad: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-disk-utility/+bug/483213 . Geef even aan dat jij er ook last van hebt via het bewerken-knopje naast "Does this bug affect you?", dan zal er sneller naar worden gekeken.

Heb ik gedaan ! Er zijn nu "3 persons affected".

Wel raar dat Disk Utility tot gisteren heeft gewerkt en na de updates niet meer.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/23, 16:40:09 »
Ik heb er overigens geen last van; Disk Utility (Schijfgereedschap lijkt me een mooie vertaling, trouwens...  :P ) werkt prima bij mij (volledig bijgewerkte UNR 9.10).

Offline timosha

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/23, 16:43:46 »
Ik heb er overigens geen last van; Disk Utility (Schijfgereedschap lijkt me een mooie vertaling, trouwens...  :P ) werkt prima bij mij (volledig bijgewerkte UNR 9.10).

Ik heb nog een Paragon Disk Image van verleden woensdag. Die ga ik terugzetten. Als Disk Utility daar mee werkt is de bug met de updates binnengekomen. Foutieve conclusie

Mij is die bug eerst opgevallen omdat na de updates mijn NTFS HHD's niet meer gemount werden. Dan met Disk Utility gaan kijken en dat werkte niet meer.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 07:49:03 door timosha »

Offline timosha

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/23, 17:41:05 »
Paragon Image teruggezet. Disk Utility werkt. Updates opnieuw laten installeren, Disk Utility werkt niet meer en NTFS HDD wordt niet gemount >:(

Offline timosha

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/24, 10:12:45 »
Sorry dat ik steeds op mijn eigen postings antwoord. Maar deze bug heeft veel meer implicaties dan aanvankelijk gedacht.

Ik heb deze bug nu drie keer kunnen reproduceren en zo goed als mogelijk getest. Onderdeel van deze bug is ook dat GDM crashed onder bepaalde omstandigheden. En dat is niet zo leuk  :|

Heel raar is dat deze bug helemaal niet optreed als mijn ThinkPad R51 in een ThinkPad Dock II zit. Ik heb mijn bevindingen in de resp. sectie van Launchpad gerapporteerd. Ik hoop dat ze er iets mee doen.

En dat allemaal na een update, het begint wel op Windows te lijken. Drie bugs eruit, vijf nieuwe erin  ???
Foutieve conclusie

Wat mij het meeste stoort is het volgende: Ik gebruikt twee IBM Thinkpads, een R51 om te spelen en een R61 voor het serieuze werk. De IBM, nu Lenovo, Thinkpads zijn IMHO de meest geschikte laptops voor Linux. Die werken nu echt totaal "out-of-the-box". Alles werkt zonder ook maar iets te moeten aanpassen: functietoetsen, mooie transparente OSD display, suspend, hibernate, Thinklight, etc.. Beide Thinkpads werden een paar jaar geleden gekocht met Red Hat Linux geinstalleerd (IBM verkocht toen Thinkpads met standaard Linux erop). Mijn problemen met de R51 zijn eerst begonnen toen ik er Ubuntu 9.10 heb opgezet. Eerst problemen met NM en nu dit. Op de R61 draait nu OpenSuse 11.2 onder Gnome zonder al die die problemen.

Ik begin langzaam de indruk te krijgen dat Ubuntu 9.10 toch niet erg stabiel is in vergelijking met andere andere Linux distributies.

Dankzij de UltraBays in de Thinkpad kan ik om het even welke hdd erin schuiven. Ik ga vandaag eeens een hdd maken met Ubuntu 9.04 erop en eens kijken hoe die versie zich gedraagt.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 07:47:57 door timosha »