Beste lezer,
Ik ben niet geheel onbekend met Linux maar zeker ook geen nerd (want anders zocht ik nu geen hulp

)
Wat ik wil is onder Windows (niet vloeken, ik weet het) redelijk eenvoudig. Onder "volledig netwerk" zie je MSHOME en onder deze bron zie je alle aan het netwerk gekoppelde computers. Sharen is een fluitje van een cent.
Ik probeer dit klusje ook onder Kubuntu 9.10 [NL] te klaren maar dat lukt mij niet. Zoeken in Google en in deze forum database levert (nog) geen oplossing. Dit netwerk bestaat uitsluitend uit (k)ubuntu linux machines dus Samba is niet nodig. (de netwerkprinter wordt wel herkend).
Ik heb alle menuopties via Systeem > voorkeuren zonder resultaat onderzocht. Wie kan mij verder helpen?
Bij voorbaat ontzettend bedankt
mvrgr wimduk
Heb nog wat in mijn Ubuntu documentatie gesnuffeld en toch Samba geinstalleerd en "zie" nu mijn andere computer in de Samba share. (dubbel) klik op het computer icoon levert echter geen directorystructuur iod op. Moet ik, net als onder Windows, aangeven dat een folder shared is? En zoja hoe doe ik dat dan?
mvrgr wimduk