Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enkele vraagjes (compiz, flash, firefox)  (gelezen 737 keer)

Offline Whyaken

• Lid
Enkele vraagjes (compiz, flash, firefox)
« Gepost op: 2010/01/19, 00:05:07 »
Hey,
ik heb enkele vraagjes.

1) Ik gebruik compiz Fusion en Avant Window Navigator. Nu hoorde ik dat dat soms nogal es problemen gaf, maar ik had er nooit last van. Tot enkele dagen terug, sinds toen kreeg ik elke keer bij het opstarted de melding dat Compiz Fusion niet ge-composited is? Beide compiz en awn starten nu niet. Hoe verhelp ik dit, zodat beide normaal starten? Ik weet nieteens wat compisiteren inhoud, laat staan waar ik dit kan doen.

2) Firefox geeft nogal problemen als ik scroll op een pagina waar een foto (van groot formaat) ofzo te zien is. Het scrollen gaat dan ontzettend stotterig, maar het is weer goed zodra de foto buiten beeld is. Waar ligt dit aan, en hoe is dit eventueel te verhelpen, eventueel met een plugin of instelling in Firefox?

3) De welbekende vraag over flashfilmpjes: Op youtube zijn de filmpjes niet te bekijken omdat ze met 2 fps afspelen, zo lijkt het wel. Geluid loopt prima, maar de filmpjes, ook op andere sites, zijn echt niet te volgen. Ligt dit aan een driver die ik moet installeren, of een bepaalde versie van flash, of is het eventueel op te lossen met een andere browser? Ik heb trouwens een ATI Radeon 9800Pro (geen aparte drivers geinstalleerd), mocht dat er iets toe doen.

Alvast bedankt!

Gr. Sven

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Enkele vraagjes (compiz, flash, firefox)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/19, 00:42:56 »
Probeer eens hoe het gaat, wanneer je de visuele effecten geheel uitschakelt:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 2 )

Offline Whyaken

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/19, 00:54:35 »
De visuele effecten staan reeds op uit, ook draait compiz of awn beide niet op het moment.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/19, 11:37:35 »
1) Ik gebruik compiz Fusion en Avant Window Navigator. Nu hoorde ik dat dat soms nogal es problemen gaf, maar ik had er nooit last van. Tot enkele dagen terug, sinds toen kreeg ik elke keer bij het opstarted de melding dat Compiz Fusion niet ge-composited is? Beide compiz en awn starten nu niet. Hoe verhelp ik dit, zodat beide normaal starten? Ik weet nieteens wat compisiteren inhoud, laat staan waar ik dit kan doen.
De visuele effecten staan reeds op uit, ook draait compiz of awn beide niet op het moment.
In je eerste post vraag je, hoe je kunt zorgen, dat Compiz weer draait. Uit je vraag blijkt, dat die daarvoor altijd draaide.
Dat betekent, dat je de visuele effecten dus op 'aan' hebt staan.
Compiz is namelijk niets anders dan de visuele effecten in een standaard-ubuntu.

Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk
tabblad 'Visuele effecten'.....
Als je die 'aan' zet, werk je met Compiz.

De andere vragen die je stelde, kunnen heel goed te maken hebben met Compiz. Die wil soms problemen geven van die aard. Vandaar het antwoord van Pjotr, om die effecten uit te zetten.

Ben je hier iets verder mee?