Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows partitie onzichtbaar zetten in ubuntu  (gelezen 688 keer)

Offline kenns

• Lid
Windows partitie onzichtbaar zetten in ubuntu
« Gepost op: 2010/05/20, 21:00:24 »
Ik heb een dualboot met ubuntu en Windows Vista (ntfs)

Vanuit ubuntu kan ik mijn Windows partitie rechtstreeks benaderen (via locaties) en worden deze automatisch gekoppeld.

Aangezien ik deze partitie nooit benader vanuit ubuntu, zou ik deze graag onzichtbaar willen, of toch niet meer toegankelijk. Bij de installatie van ubuntu heb ik deze zelfs nooit opgegeven.

Is dit mogelijk om die partitie invisible te zetten?

Thanks

Re: Windows partitie onzichtbaar zetten in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/20, 21:34:34 »
Als het goed is worden de partities niet direct gekoppeld.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/20, 21:55:31 »
In het bestand /etc/fstab een # voor de betreffende regel zal bij een reboot ervoor zorgen dat de partitie niet wordt gemount.

In mijn geval wil ik wél dat ie gemount wordt, dus ik heb geen # aan het begin van de regel.

/dev/sda1   /mnt/XP   ntfs-3g   rw,nosuid,nodev,allow_other   0   2

Mét hekje ziet het er zo uit

#/dev/sda1    /mnt/XP   ntfs-3g   rw,nosuid,nodev,allow_other   0   2
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline kenns

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/20, 22:12:34 »
Eerst en vooral dank voor de hulp.

Er staat geen regel in fstab, ook niet in commentaar. Alleen die van ubuntu (ext4), swap en een andere partitie (vfat) staan in die file.
Mag ik daar zelf een regel aan toevoegen?

De reden waarom ik dit wil uitzetten is, wanneer dat andere gebruikers inloggen met hun gebruikersaccount op ubuntu, mijn windows partitie niet kunnen mounten zodat die niet direct aan die gegevens kunnen.