Citaat van: Thijsg op 23 December 2009, 22:25:52gksudo -u gdm dbus-launch gnome-appearance-properties
Tip: a.u.b. leesbare vragen schrijven ...Het is mij niet duidelijk wat de vraag is.Je hebt nl. een Grub-scherm/menu. Dat is te zien als je de pc start na ca. 10-20 seconden.Als je Ubuntu 9.10 hebt, zie je bij Grub volgens mij alleen het aftellen in seconden en de opmerking dat je ESC kan drukken om een volledig menu te zien.Naast het Grub-menu heb je na ca. 1 minuut een login-scherm om je in Gnome/KDE/Xfce aan te melden. Het "thema" voor de login kan worden aangepast met: CitaatCitaat van: Thijsg op 23 December 2009, 22:25:52gksudo -u gdm dbus-launch gnome-appearance-propertiesEn hier staat ok nog iets.
Je kan deze opstartmanager eens installeren:Synaptic->startupmanager
sorry als het niet helemaal duidelijk is, heb het wel geprobeerd.wellicht dat de volgende screenshots meer duidelijk heid scheppen.
ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben.wat ik wil is van het standaard zwarte login scherm af, dit zou te wijzigen moeten zijn viamenu ==>systeem ==>beheer ==> login screen.als je daar zit zou er een mogelijkheid moeten zijn om voor een ander login screen te kiezen echter kan ik hier niets aanpassen of veranderen naar eigen voorkeuren.
Zie post #3.
Het gaat over het instellen van de "greeter". Dat gaat niet met betrokken dialoog, die enkel betrekking heeft op gebruikte thema's, kleuren, iconen, ...