Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rtorrent hulp gevraagd...  (gelezen 779 keer)

Offline jgoor

• Lid
rtorrent hulp gevraagd...
« Gepost op: 2010/01/05, 17:57:44 »
Ik zocht naar een 'headless' torrent client, zoeen die je aanzet en 7x24 laat lopen (op een Ubuntu servertje)
rtorrent schijnt nogal geweldig te zijn maar de gui is een drama, dus ik wil een webinterface.

In de repos zit rtpg maar de docu is erbarmelijk.
Wie kan mij helpen?

Ik denk alles volgens het boekje gedaan te hebben maar wanneer ik http://servertje/rtgui doe krijg ik:
Cannot connect to rtorrent :(

Ik wil dus vanaf iedere plek via mijn webinterfaceje torrents kunnen downloaden door mijn servertje.

Offline vanadium

• Lid
Re: rtorrent hulp gevraagd...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/05, 21:21:51 »
Onze goeie bekende transmission, het standaard torrent programma van Ubuntu, kan je ook headless laten draaien en besturen vanaf een mooie eenvoudige webinterface.

Offline jgoor

• Lid
Re: rtorrent hulp gevraagd...
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 07:56:18 »
Transmission is in de repos maar het is niet echt 'light'. Als je ziet wat-ie allemaal wilt installeren dan is dat > 100Mb aan troep (veel X11 spul). Ik wil rtorrent en de webgui die ook in de repos zit.
Dus ik zou toch willen weten: hoe krijg ik de webgui aan de praat?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/06, 08:54:12 door jgoor »