Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?  (gelezen 18747 keer)

Offline joop13

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/12/23, 21:41:53 »
Volgens mij heb je elkaar tegenwerkende plugins geínstalleerd. De plugins voor flash zitten al in Ubuntu restricted, voor zover ik weet. Ik heb zelf ook eens zo'n probleem gehad. Na het uit- en inschakelen van een aantal plugins werkte het daarna goed.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline King-Leo

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/12/23, 21:51:56 »
Dat is juist wat ik bedoel, Ubuntu resticted zou voldoende moeten zijn (heb ik begrepen) maar het werkt bij mij alleen niet.
Vervolgens probeer je "vanuit wat je ergens leest" de volgende stap en probeer je dit en dat zonder te weten waar je precies mee bezig bent maar ook zonder resultaten.
Een ervaren Ubuntu gebruiker weet wat hij in of uit moet/kan schakelen en daar zit hem de kneep, een beginner weet dat uiteraard niet.

Offline joop13

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/12/23, 21:56:10 »
Ik heb alleen de shockwave Flash plugin aan staan, daarnaast is de Java-plugin aan en de vlc, Totem plugin. De boel werkt bij mij. En ik weet nog dat ik meerdere flash-plugins aan had staan.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline King-Leo

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/12/23, 22:09:56 »
Oke Joop13,
Ik kom er nog wel uit op den duur maar wat ik bedoelde is dat de TS in totaal 11 post had staan waarvan er 7 in dit topic.
Hieruit concludeer ik dat ook TS starter Mark-Mandjes een beginner was die het opgegeven heeft.
Ik weet niet hoelang Mark met Ubuntu bezig is geweest maar als de resultaten bevredigend zouden zijn zou hij volgens mij Ubuntu niet verwijderen.
Zelf ben ik enkel maar in de grafische mode bezig omdat ik van het terminalvenster (nog) niet vrolijk word, m.a.w. ik snap daar de ballen nog niet van.
Hier worden volgens mij de meeste "slachtoffers" gemaakt die er dan mee stoppen.

Offline joop13

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #29 Gepost op: 2009/12/23, 22:31:04 »
Het kan, natuurlijk, wel gemakkelijker!! Misschien moeten we toch wat meer doen met de steunpunten die goed hulp kunnen verlenen, ook thuis.

Maar ik begrijp nog niet waarom een beginner geen vragen durft? te stellen op dit forum. Want ik heb nog nooit een behulpzamer forum meegemaakt als deze met een grote range aan expertise en de sterke neiging om mensen te helpen....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline King-Leo

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #30 Gepost op: 2009/12/24, 00:02:10 »
Zoals ik in een vorige reactie al aangaf , je wordt geacht eerst de forum zoekfuncties te gebruiken alvorens je een vraag post.
Ik heb een probleempje met youtube dus gebruik je de zoekfunctie met het zoekwoord youtube
Dan worden er 40 pagina's problemen gevonden waar je in gaat zoeken.
Dus in mijn geval stel ik als beginner dan nog geen vragen omdat mijn oplossing er waarschijnlijk wel ergens bijstaat.

Oke, ik wil het graag hierbij laten gezien we in een ander zijn topic bezig zijn.


Offline track

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #31 Gepost op: 2009/12/24, 00:37:04 »
In ieder geval ben je hier van harte welkom !

En wat jouw vragen betreft zou ik denken dat het beter is dat je hen hier de derde keer stelt
dan dat je je suf zoekt. 
Die kreet "zoek alsjeblieft eerst zelf" geldt vooral voor die gasten die te lui zijn om überhaupt te zoeken !

Dus: voel je gewoon vrij om met jouw vragen een nieuw topic aan te maken ... ;)

track

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #32 Gepost op: 2009/12/24, 01:11:34 »
Doe "Ubuntu", en stel je vraag hier in plaats van bij Google:)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #33 Gepost op: 2009/12/24, 08:33:39 »
Ik leer mensen altijd dat de enige domme vraag de vraag is die niet gesteld wordt.
Met andere woorden, vragen staat vrij.

Ik was een absolute Linux beginner toen ik begon, vroeg mensen het hemd van het lijf met in mijn ogen noob vragen, maar heb op dit forum nog nooit de opmerking gekregen dat ik zelf moest zoeken. Sterker nog. vaak werden juist links naar voor mij nuttige forumposts geplaatst, hoefde ik niet meer te zoeken.

Die traditie wil ik dan ook nu even in stand houden zeg maar.
Voor zover je deze nog niet hebt gezien, check deze link eens
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

cheerio

Offline Robertj

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #34 Gepost op: 2009/12/30, 12:58:33 »
Als aanvulling op dit onderwerp wil ik een vraag stellen. Als je nou een dual boot hebt van Windows en Ubuntu, is het dan niet het handigst om op verschillende partities te installeren? Als je dan Ubuntu wilt verwijderen, opstarten in Windows en de Ubuntupartitie formateren via 'computer', Ubuntupartitie met rechter muisknop aanklikken  en vervolgens klikken op formateren? Ik zou denken dat dit de gemakkelijkste manier zou zijn om Ubuntu te verwijderen. Of denk ik dan te simpel?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 13:41:24 door Robertj »

Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #35 Gepost op: 2009/12/30, 13:07:15 »
Hey,

Die traditie wil ik dan ook nu even in stand houden zeg maar.
Voor zover je deze nog niet hebt gezien, check deze link eens
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

cheerio
Had ik al gekeken en ook al gedaan (het meeste)...


Als aanvulling op dit onderwerp wil ik een vraag stellen. Als je nou een dual boot hebt van Windows en Ubuntu, is het dan niet het handigst om op verschillende partities te installeren? Als je dan Ubuntu wilt verwijderen, opstarten in Windows en de Ubuntupartitie formateren via 'computer', rechter muisknop en vervolgens klikken op formateren? Ik zou denken dat dit de gemakkelijkste manier zou zijn om Ubuntu te verwijderen. Of denk ik dan te simpel?
Volgens mij kan dat niet aangezien Windows en Ubuntu los van elkaar staan, ze kunnen niet bij elkaar komen. ;)
Groeten,
Mark-Mandjes

Offline Robertj

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #36 Gepost op: 2009/12/30, 13:49:33 »
Ik zou denken dat het juist gemakkelijker te verwijderen zou zijn als ze los van elkaar staan. Windows op een partitie en Ubuntu op een partitie. Als je dan in Windows op zou starten, staat Ubuntu nog steeds op de andere partitie, hij wordt alleen niet gebruikt op dat moment. Maar als je die partitie niet gebruikt, is hij nog wel te formateren en zou je alleen Windows over houden. Ik weet niet hoe de computer softwarematig om gaat met dit onderwerp maar dit zou in mijn gedachten de gemakkelijkste oplossing zijn om Ubuntu te verwijderen, juist omdat Windows en Ubuntu los van elkaar staan. Als het tenminste op verschillende partities staat. Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe het in de computer softwarematig werkt. Ik denk alleen: dat wat er niet is, kun je ook niet gebruiken. Als Ubuntu er niet meer is, kun je het ook niet meer gebruiken en blijft Windows over wanneer de Ubuntupartitie geformateerd zou worden vanuit Windows. Een partitie formateren kan altijd (vanuit Windows).

Mocht ik te gemakkelijk denken dan hoor ik dat graag als het softwarematig anders zou werken.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 13:55:41 door Robertj »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ubuntu volledig verwijderen (dualboot met Windows XP)?
« Reactie #37 Gepost op: 2009/12/30, 14:02:05 »
Robertj,

Nou, zo gemakkelijk lukt het niet. Je kan met Gparted inderdaad de ubuntupartitie (swap + ubuntu OS) wissen en formatteren naar NTFS, maar je moet wel de grub herstellen vanuit Windows. Overigens betrekkelijk eenvoudig als je de installatiedisk voor XP erbij hebt. Maar het ligt toch gecompliceerder als je denkt.

Vr.groet, peter

Zelfs als ze op verschillende harddisks staan, moet je de grub herstellen als je de harddisk met ubuntu verwijdert.
XP start zeker niet meer automatisch op.
 
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 14:08:19 door Petervdw »