Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Gedownloade bestanden worden niet automatisch geopend  (gelezen 1023 keer)

Offline Jenske

• Lid
Als ik een bestand heb gedownload --vb. "JourneysOfObama.pdf", heb je de keuze tussen "opslaan" of "openen". Als ik dan openen kies (met een of andere pdf-viewer, natuurlijk), kan je ook aangeven dat deze actie vanaf nu altijd moet gebeuren met dit soort bestanden. Maar (snif, snif), hij doe-oe-oe-oet dat niet  :'(

Ik moet dus voor elk gedownload bestand telkens opnieuw zeggen dat 'ie het moet openen met dit of dat programma.

Ook hier weer geen ramp, maar wel iets vervelend.

Wie redt me uit het slop der onduidelijkheid?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/28, 16:12:44 door Jenske »
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline Tom

• Lid
Re: Gedownloade bestanden worden niet automatisch geopend
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/28, 15:43:31 »
Sla het bestand op - rechts klik op dat bestand - eigenschappen en -openen met ja u kijkt maar wat u nodig heeft en vinkt dat aan.
Daarna zal dat specifieke program altijd met het door u gekozen progje geopend worden
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Jenske

• Lid
Re: Gedownloade bestanden worden niet automatisch geopend
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/28, 16:12:30 »
Dit probleem is inmiddels opgelost samen met een ander probleem, dat met het downloaden in Firefox te maken heeft.

Zie http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/downloads-scherm-geeft-mijn-downloads-niet-meer-weer/msg533002/#msg533002

Mijn (beperkt) probleem is dus opgelost geraakt.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...