Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) upnp av mediaserver  (gelezen 4211 keer)

(opgelost) upnp av mediaserver
« Gepost op: 2009/12/28, 01:15:09 »
Ik ben nu ongeveer 3 weken aan het kijken of ubuntu karmic voor mij een goede vervanger is voor windows xp .
Voor alle programma's die ik in windows gebruik(te) heb ik goede vervangers gevonden behalve voor het afspelen van divx films van pc naar tv.
Ik heb mijn films op een externe hd staan en bij m'n tv een conceprtonic mediaspeler , onder xp had ik tversity als mediaserver en dat werkte prima. Ik ben nu al 3 weken aan het zoeken naar een vergelijkbare upnp media server maar heb tot nu toe niets gevonden.
Mediatomb zegt te kunnen werken met conceptronic maar ik kan mijn externe hd niet instellen als bron bij mediatomb , krijg de melding "permission denied" .
Weet iemand hier een oplossing voor of een andere upnp mediaserver die ik kan proberen ?

Ik hoop dat dit probleem voor mij opgelost kan worden want dan hoef ik heel dat windows niet meer.

b.v.d
« Laatst bewerkt op: 2009/12/28, 21:25:44 door jannenman63 »

Offline djurny

• Lid
Re: upnp av mediaserver
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/28, 01:18:55 »
heb helaas geen ervaring met mediatomb..

je kan ushare eens proberen.. http://sourceforge.net/projects/ushare/

deze is lichtgewicht(er dan mediatomb) en heeft zelfs de mogelijkheid om middels xbox360 'upnp' en ps3 dlna te streamen..

het enige wat ushare niet kan (weet ook niet of mediatomb dat tegenwoordig wel kan) is het on-the-fly transcoderen (omzetten van het ene (container)formaat naar een andere) van content (hetgeen tversity dan weer wel kan)..

met mijn xbox360 had ik het deels wel aan de praat gekregen, maar die had regelmatig last van 'unsupported codec' meldingen :)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/28, 01:21:11 door djurny »
echo "Ka Me Ha Me Ha Me Ha!" | tr [A-Z] [a-z]

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/28, 01:23:00 »
die ga (morgen) proberen , ik hoef niks om t zetten , al mijn films staan als als divx op mijn externe schijf.

hartelijk dank voor de reactie

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/28, 11:10:34 »
En anders kan je ook deze proberen: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/  hoef je ook niet te installeren en werkte tot ik een nas kreeg voor mij perfect.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline djurny

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/28, 11:26:35 »
En anders kan je ook deze proberen: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/  hoef je ook niet te installeren en werkte tot ik een nas kreeg voor mij perfect.
klopt! deze schijnt zelfs te kunnen transcoderen ook :) mocht je dat in de toekomst nodig hebben..
echo "Ka Me Ha Me Ha Me Ha!" | tr [A-Z] [a-z]

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/28, 11:30:40 »
Dat klopt doet die zonder problemen.
Wat wel verstandig is is om ffmpeg te installeren via synaptic.
En als je wil weten hoe je het programma het beste instelt kan je hier kijken: http://www.howtoos.nl/ps3-mediaserver  duidelijke uitleg met screens.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/28, 21:24:33 »
het werkt !!!
ik heb het met ushare werkend gekregen , ze zien elkaar in ieder geval.
nu ga ik uitvogelen hoe ik m'n externe harde schijf zichtbaar moet maken maar daar is google goed voor, al vind ik het wel lastig gat er geen gui is.
De ps3mediaserver krijg ik niet zichtbaar op m'n conceptronic mediaspeler maar even goed bedankt voor de tip.

Offline iceman564

• Lid
Re: (opgelost) upnp av mediaserver
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/28, 22:20:19 »
verdiep je anders eens in NFS filesharing.

Ik heb zelf ook een conceptronic cfullhdma , en NFS werk vlekkeloos.

hoef je ook geen mediaservers te installeren.