Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] My@VO in Ubuntu (Firefox)  (gelezen 3387 keer)

Offline Jitse

• Lid
[OPGELOST] My@VO in Ubuntu (Firefox)
« Gepost op: 2009/12/27, 12:13:11 »
Gegroet allemaal!

Ik heb een probleem. Mijn school plaatst behaalde resultaten op een website (My@VO). Als ik (op 1 van mijn Linux-pc's) met Firefox naar de website ga https://myatvo.gsf.nl krijg ik de volgende foutmelding:

Citaat
Alleen Internet Explorer browsers worden ondersteund!
Alleen Internet Explorer versie 6.0 of hoger wordt ondersteund!
Als eerste wil ik graag kwijt dat het schandalig is dat alleen de verouderde, zeer onveilige internet explorers worden ondersteund. Ten tweede wil ik vragen of iemand weet hoe ik zonder tussenkomst van bijv. virtualbox met windows deze website kan bezoeken

Jitse
« Laatst bewerkt op: 2009/12/27, 17:04:40 door Jitse »

Re: My@VO in Ubuntu (Firefox)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/27, 12:19:46 »
Ik denk dat er weinig anders opzit dan een mailtje te sturen naar de beheerder van de site.
Is natuurlijk niet meer van deze tijd, een website die alleen IE6 of hoger ondersteund. >:(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/27, 12:20:09 »
je kan proberen een neppe user-agent mee te steuren, zodat hij denk dat je IE hebt.
en het is 6 of hoger dus niet alleen een oude.

maar die nep-user-agent:
heb je deze plugin nodig: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

als je heb en je hebt firefox herstart.
extra->Default user agent->internet explorer->internet explorer 8
herlaard de pagina, en je kan inloggen, denk er wel om dat je hem daarna (als je daar klaar bent) weer op "default" zet, anders werken andere sites mogenlijk niet,

let wel dat in het menu "default user agent" veranderd in Internet explore 8 zolang je die gebruik.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/27, 12:27:34 »
Richard, deze kende ik nog niet. Net geïnstalleerd en het werkt. Alleen dit moest niet nodig zijn. De website bouwer beperkt de vrijheid voor mensen die een andere browser gebruiken, bah wat een minne persoon. >:(

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/27, 12:30:29 »
Een paar aanvullingen:

Heel veel onderwijsinstellingen gebruiken dit systeem (my@vo) voor cijfer- en absentenadministratie.
Ik heb al met de addon User Agent Switcher de default user agent op IE6 gezet met het resultaat dat ik een inlogscherm kreeg, waarna ik mijn inloggegevens heb ingevuld en op inloggen heb geklikt. Na het inloggen kreeg ik een leeg, wit scherm.
Met firebug heb ik geprobeerd de pagina aan te passen, tot nog toe zonder resultaat...

Jitse

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/27, 12:44:42 »
omdat je eigenlijk firefox gebruikt moet je IE8 gerbuiken.
IE8 gebruikt meer HTML-standaarden dan IE6, en firefox doet niet anders (ok wel wat, maar dat is opmaak, dat maakt hier niet uit).

het is echter mogelijk dat er gebruikgemaakt word van VBS (visualbasic script) dan heb je daar ook een plugin voor nodig alleen ik ken er zo niet 1.2.3 een.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/27, 12:45:19 »
Jitse, ik had hem op IE8 gezet, maar verder dan het inlogscherm kom ik natuurlijk niet.
Ben benieuwd of je wat verder komt.

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/27, 17:04:19 »
Ah. IE8 deed het hem ;)
het werkt.

Dank!

Jitse