Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Toepassingen-Locaties-Systeem_verdwenen  (gelezen 2598 keer)

Offline ayla

• Lid
Opgelost: Toepassingen-Locaties-Systeem_verdwenen
« Gepost op: 2009/12/21, 14:17:33 »
Bij het installeren van Gmail ofline desktop icoon zijn Toepassingen Locaties Systeem verdwenen. We kunnen dus nergens meer bij komen.
Had graag een creenshot bijgevoegd, maar ook daar kunnen we niet bij komen.

gr Ayla
« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 13:12:42 door ayla »

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Toepassingen-Locaties-Systeem_verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/21, 14:23:56 »
Rechtsklikken op een lege plek op het paneel.
Dan: Toevoegen ->Menubalk

Offline ayla

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/21, 14:34:19 »
Rechtsklikken op een lege plek op het paneel.
Dan: Toevoegen ->Menubalk

Dank voor de snelle reactie. Nu moet het alleen nog helemaal naar links opschuiven.

Een andere vraag bij het afluiten van Ubuntu krijgen we een luide systeem signaal te horen. Dit terwijl we bij geluidvoorkeuren waarschuuwing en geluidseffecten afspelen uit gevinkt hebben.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/21, 14:37:07 door ayla »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/21, 14:35:56 »
Die icoontjes zijn waarschijnlijk vergrendeld, zodat ze niet verplaatst kunnen worden. Rechtsklikken op zo'n icoontje en dan op Ontgrendelen klikken. Dan kan het menu erlangs. Daarna alles weer vergrendelen, omdat de boel kan verschuive als je bijv. van resolutie wisselt.

Welke Ubuntu-versie gebruik je?

Offline ayla

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/21, 14:38:53 »
Die icoontjes zijn waarschijnlijk vergrendeld, zodat ze niet verplaatst kunnen worden. Rechtsklikken op zo'n icoontje en dan op Ontgrendelen klikken. Dan kan het menu erlangs. Daarna alles weer vergrendelen, omdat de boel kan verschuive als je bijv. van resolutie wisselt.

Welke Ubuntu-versie gebruik je?

Bedankt we hebben gevonden hoe het werkt.

9.04

Het gaat nu alleen nog om: Een andere vraag bij het afluiten van Ubuntu krijgen we een luide systeem signaal te horen. Dit terwijl we bij geluidvoorkeuren waarschuuwing en geluidseffecten afspelen uit gevinkt hebben.

Plus dat we nu nog geen snelkoppeling hebben voor Gmail ofline - weet iemand daar een oplossing voor?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/21, 14:42:22 door ayla »

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/21, 14:54:03 »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/21, 14:55:51 »
Wat is Gmail offline precies? Een programma voor Ubuntu, of een website op het internet?

Offline ayla

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/21, 15:00:27 »
Wat is Gmail offline precies? Een programma voor Ubuntu, of een website op het internet?

http://googlesystem.blogspot.com/2009/01/offline-gmail.html

Offline ayla

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/21, 15:01:06 »
Je piep kun je hier na lezen http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/systeempiep/

Bedankt voor de link. Als ik het zo lees gaat dat lukken. Ga ik uitvoeren.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/21, 15:03:20 door ayla »

« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/21, 15:09:19 »
Volgens mij kun je gewoon een adres naar het paneel slepen om een starter aan te maken. Je kunt ook een starter aanmaken via rechtsklikken op paneel -> Toevoegen aan paneel.

Offline ayla

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/21, 15:28:02 »

Je kunt ook een starter aanmaken via rechtsklikken op paneel -> Toevoegen aan paneel.

Ja ik zie die mogelijkheid. Bedoel je dat ik dan op een of andere manier daar Gmail offline aan kan koppelen _ alleen waar haal ik dat adres vandaan?

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/21, 15:47:16 »
Volgens mij is dat ook niet echt een programma, maar eerder de mogelijkheid om je mail op te slaan door een instelling binnen gmail aan te passen.

Volgens de beschrijving moet je dus naar je inbox van gmail gaan en dan moet er een link staan in de bovenste rechter hoek met Offline daar op drukken, dan zal hij denk ik al je mail gaan opslaan naar lokaal.

Eigenlijk het zelfde als met Mozilla Thunderbird en evolution, de laatste gebruik ik zelf voor mn gmail.

Dit is wat google uitlegt:

Offline Gmail will be slowly rolled out this week to the English interface of Gmail. Here's how to enable the feature:

1. Change the language of your Gmail interface to English
   2. Make sure you use a browser supported by Gmail Labs and Gears: Internet Explorer 7.0+, Firefox 2.0+, Safari 3.0+, and Google Chrome. You can't use Gmail Labs in Internet Explorer 6.
   3. Wait until this feature is added to your account. When you see "Offline Gmail" in Gmail Labs, enable the feature, save the changes and click on the "Offline" link that will be displayed next to your username.

« Laatst bewerkt op: 2009/12/21, 15:52:10 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline ayla

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/21, 16:35:02 »
Volgens mij is dat ook niet echt een programma, maar eerder de mogelijkheid om je mail op te slaan door een instelling binnen gmail aan te passen.

Volgens de beschrijving moet je dus naar je inbox van gmail gaan en dan moet er een link staan in de bovenste rechter hoek met Offline daar op drukken, dan zal hij denk ik al je mail gaan opslaan naar lokaal.

Eigenlijk het zelfde als met Mozilla Thunderbird en evolution, de laatste gebruik ik zelf voor mn gmail.

Dit is wat google uitlegt:

Offline Gmail will be slowly rolled out this week to the English interface of Gmail. Here's how to enable the feature:

1. Change the language of your Gmail interface to English
   2. Make sure you use a browser supported by Gmail Labs and Gears: Internet Explorer 7.0+, Firefox 2.0+, Safari 3.0+, and Google Chrome. You can't use Gmail Labs in Internet Explorer 6.
   3. Wait until this feature is added to your account. When you see "Offline Gmail" in Gmail Labs, enable the feature, save the changes and click on the "Offline" link that will be displayed next to your username.

We weten wel wat Gmail offline is en hoe het werkt - we gebruiken meerder Linux versies o.a ook Pardus en daarin wordt wel de Gmail offline desktop icoon geplaats op het bureaublad. Alleen onder Ubuntu 9.04 - de niet engelse versies? - lijkt het niet te werken.

In iedergeval wel alvast bedankt voor het meedenken hoor ;)

« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/21, 16:50:04 »
Gmail offline is voor zover ik weet gewoon een extra functie voor GMail en helemaal geen programma dat een icoon op je desktop plaatst. Hoe kreeg je dat dan bij Pardus voor elkaar?

Offline ayla

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/21, 17:02:22 »
Gmail offline is voor zover ik weet gewoon een extra functie voor GMail en helemaal geen programma dat een icoon op je desktop plaatst. Hoe kreeg je dat dan bij Pardus voor elkaar?

Gmail offline is inderdaad geen programma een extra functie voor GMail om offline je emails o.a te lezen. 
In Gmail wanneer je online bent hebt je de mogelijkheid om in je instellingen aan te geven dat je een Gmail snelkoppeling wilt installeren zodat je bij je post kunt komen ook wanneer je niet online bent. Dat ging dus wel in Pardus en zoals ik lees ook in de engelse Ubuntu versies.

Groet Ayla

« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/21, 17:06:15 »
Hoe werd die snelkoppeling dan geïnstalleerd? Een website kan normaal gesproken helemaal niet bij de bestanden op je eigen computer komen, laat staan een icoon op je desktop neerzetten.

Offline ayla

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/21, 17:15:06 »
Hoe werd die snelkoppeling dan geïnstalleerd? Een website kan normaal gesproken helemaal niet bij de bestanden op je eigen computer komen, laat staan een icoon op je desktop neerzetten.

Daarvoor installeerd Google, Gears.

« Reactie #17 Gepost op: 2009/12/21, 17:16:34 »
Ah Google Gears, dat is al wat begrijpbaarder. Ik heb zelf geen ervaring met Google Gears en/of GMail Offline. Heb je al geprobeerd om Google Gears gewoon te installeren?

Offline ayla

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/12/21, 17:48:56 »
Ah Google Gears, dat is al wat begrijpbaarder. Ik heb zelf geen ervaring met Google Gears en/of GMail Offline. Heb je al geprobeerd om Google Gears gewoon te installeren?

Gears wordt door Google nadat je hier voor je toestemming geeft in firefox geinstalleerd.
Gmail kan ik je trouwens aanbevelen. Minimale spam en overzichtelijk en een heleboel andere luxe producten zoals Documenten, Picasa, sites, blog,,,,,,

« Reactie #19 Gepost op: 2009/12/21, 17:51:06 »

Gears wordt door Google nadat je hier voor je toestemming geeft in firefox geinstalleerd.
Gmail kan ik je trouwens aanbevelen. Minimale spam en overzichtelijk en een heleboel andere luxe producten zoals Documenten, Picasa, sites, blog,,,,,,
Sterker nog, ik gebruik al 3 jaar GMail en Google's andere producten, maar ik gebruik meestal GMail's IMAP-functie in een e-mailprogramma als ik offline mijn GMail wil inzien :)

Maar die snelkoppeling opende dus gewoon GMail in je webbrowser?

Offline ayla

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/12/22, 10:11:46 »
Citaat

In Gmail settings - ga naar -> Labs - enable Gmail offline  vervolgens
In Gmail settings - ga naar -> Offline - enable offline in voor deze pc - en bij andere opties selecteer: Je kunt een snelkoppeling op het bureaublad maken voor eenvoudiger toegang tot Gmail terwijl je offline bent. _ En hier gaat het dus mis - wat ik er over lees komt dit alleen voor in de niet Engelse Ubuntu versies.

« Laatst bewerkt op: 2009/12/22, 10:16:55 door ayla »

Offline ayla

• Lid
Opgelost Toepassingen-Locaties-Systeem_verdwenen
« Reactie #21 Gepost op: 2009/12/24, 13:11:51 »
Citaat

In Gmail settings - ga naar -> Labs - enable Gmail offline  vervolgens
In Gmail settings - ga naar -> Offline - enable offline in voor deze pc - en bij andere opties selecteer: Je kunt een snelkoppeling op het bureaublad maken voor eenvoudiger toegang tot Gmail terwijl je offline bent. _ En hier gaat het dus mis - wat ik er over lees komt dit alleen voor in de niet Engelse Ubuntu versies.

De oplossing is _ of een mogelijke oplossing is: door een bladwijzer in firefox te maken en op je bladwijzerbalk te plaatsen met de volgende koppeling: http://mail.google.com/mail/#inbox