Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution agenda alarm verwijderen of alle afspraken verwijderen  (gelezen 903 keer)

Offline annemia

• Lid
Ik heb vanuit Outlook de agenda geimporteerd in Evolution. Op zich is dat goed verlopen. Het probleem is dat bij heel veel afspraken een alarm is ingesteld wat er in Outlook niet bij stond. Ik ben bezig geweest om alle afspraken te verwijderen en nog een keer opnieuw te importeren, maar het lukt met niet om de agenda leeg te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld in de submap van .evolution het bestand calander.ics leeggemaakt, maar ook dit helpt niet. Waar kan dit bestand met afspraken nog meer staan?
Weet iemand een oplossing?

Offline annemia

• Lid
Re: Evolution agenda alarm verwijderen of alle afspraken verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/18, 22:17:38 »
Een deel van het probleem is opgelost. Ik heb de agenda weer leeg door een keer te herstarten. Ik wil nu een nieuwe poging doen en vraag me dus nog steds af hoe ik die vervelende belletjes bij de afspraken kan weghalen c.q. niet mee importeer.
Overigens, het importeren van het adresboek ging het beste via Thunderbird. In Thunderbird importeren uit Outlook en dan weer exporteren als ldif bestand en dat vervolgens importeren in Evolution.

Offline Els

• Lid
Re: Evolution agenda alarm verwijderen of alle afspraken verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/18, 22:21:41 »
Ik gebruik Evolution niet, maar in mijn kalender (Sunbird) kun je bij de voorkeuren aangeven of standaard wel of niet een alarm moet worden ingesteld. Dat zal in Evolution ook wel kunnen neem ik aan? Als je eerst die instelling goed zet, en daarna je afspraken importeert, zou dat iets uitmaken?