Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok crasht...  (gelezen 1743 keer)

Amarok crasht...
« Gepost op: 2009/12/09, 20:06:16 »
En veel meer kan ik er niet over zeggen. Ik gebruik kubuntu 9.10 en gisteren installeerde ik nog deze updates:

Installed: libdns53, libdns53
Updated: google-chrome-unstable, dnsutils, bind9-host, libbind9-50, libisccfg50, libisccc50, libisc50, libdns50, liblwres50, devicekit-disks, google-chrome-unstable, libisc50, libisccc50, libisccfg50, libbind9-50, liblwres50, bind9-host, dnsutils, libdns50, devicekit-disks

Nu startte ik mijn pc vanmorgen op en toen crashte Amarok. En hij blijft crashen. Als ik hem via sudo en de terminal opstart, doet hij het wel (al duurt het wel lang voordat ie is opgestart). Heb de configfiles van amarok verwijderd. Zelfs in de /var/tmp, maar niets lijkt te werken... Amarok blijft crashen. Nu mijn vraag: hebben jullie dat ook en hoe kan ik het oplossen?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Amarok crasht...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/09, 21:41:11 »
Hallo

Heb even gekeken of hij bleef werken.
Geen problemen hier ;)

Groet

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/10, 11:45:32 »
Ook hier geen problemen,
misschien een keer geheel verwijderen en Amarok daarna opnieuw installen?

Wel gebruik ik versie 2.2.1 gehaald via de backports van Karmic
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/10, 11:58:31 »
Waarom start je Amarok op met sudo?
Het heeft totaal geen zin, sudo is geen magische spreuk waardoor het ineens wel zou kunnen werken.
Sterker nog, het is een veiligheidsrisico en bovendien is de kans groot dat je de rechten op bestanden in je eigen home map verknoeit. Dan zijn de bestanden die Amarok gebruikt voor je persoonlijke informatie en instellingen ineens van root. Heel handig, want dan kan je er zelf niks meer mee ;)

Als je amarok vanuit de terminal opstart, zonder sudo, zie je dan foutmeldingen/waarschuwingen?
Heb je al eens in de verschillende logbestanden gekeken of daar fouten in staan die gerelateerd zijn aan Amarok?

« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/10, 23:44:31 »
Citaat
Waarom start je Amarok op met sudo?
Om het simpele feit dat ik daarmee ff kon kijken of Amarok het uberhaupt nog wel deed. En dat doet ie dus, maar dan niet via de user configs.

Dit is de error die ik krijg in de terminal:
-@-:~$ amarok
KCrash: Application 'amarok' crashing...
sock_file=/home/gebruikersnaam/.kde/socket-computernaam/kdeinit4__0
<unknown program name>(2097)/: Communication problem with  "amarok" , it probably crashed.
Error message was:  "org.freedesktop.DBus.Error.NoReply" : " "Message did not receive a reply (timeout by message bus)" "
That's all :(

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/10, 23:59:01 »
Ik had hem trouwens vanuit de backports geïnstalleerd. Nu heb ik Amarok weer teruggezet naar 2.2.0. Krijg nog altijd dezelfde fout :S

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/11, 11:27:03 »
Hier staan enkele tips:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/amarok-kde4/+bug/262725
en deze
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=70045
Hier hebben een paar mensen baat gehad met het installen van MySQL
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/11, 20:07:26 »
@crashit: Heb je soms Qt 4.6 geïnstalleerd? Had ik bij mijn vader ook gedaan en toen kreeg hij dezelfde crash plus foutmelding bij het opstarten van Amarok 2.2.1 De oplossing is om Amarok en Phonon te updaten met deze PPA: https://launchpad.net/~blca/+archive/playground

« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/12, 12:11:58 »
Nee, ik heb qt 4.5.2 geïnstalleerd staan. Maar die geeft dus hetzelfde probleem aan.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/12, 12:14:15 »
Nee, ik heb qt 4.5.2 geïnstalleerd staan. Maar die geeft dus hetzelfde probleem aan.
@ Welrob, ik heb de comments daar al doorgekeken. De problemen stammen echter al vanaf 2008 o.i.d. en ik heb niet veel aan de oplossingen die er staan.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/14, 23:22:49 »
Ok, ben uiteindelijk achter het probleem gekomen. Na 2 herinstallaties van Kubuntu (er ging steeds meer mis :)) had ik nog steeds hetzelfde probleem: amarok crasht zonder duidelijke reden. Ten einde raad veranderde ik .kde naar .kde --test om te kijken of dat het probleem zou verhelpen. Niet dus.

Ik stond op het punt om mijn laptop het raam uit te gooien, toen ik me bedacht dat ik wel erg vaak xine in het foutrapport had zien staan. En ja, xine staat niet in /home/username/.kde, maar gewoon in /home/username/

Ik haalt .xine dus weg. En toen nog eens proberen. En ja hoor, amarok doet het weer!

Waarschijnlijk heb ik na de eerste crashes het een en ander verknoeid toen ik er in de terminal sudo voor plaatste. Tip dus voor anderen: als je amarok via de terminal wilt opstarten, zet er dan nooit sudo voor!