Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na invoer ww en pw opstart probleem  (gelezen 993 keer)

Offline henk250

• Lid
na invoer ww en pw opstart probleem
« Gepost op: 2009/12/10, 17:38:19 »
Na invoer wachtwoord en pasw. komt in beeld het wachtwoord:@home$. Wat te doen. Programma net geinstalleerd.
Ik ben bang dat ik windows vista ook kwijt ben. Hoe krijg ik het programma aan de praat.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: na invoer ww en pw opstart probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/10, 17:57:37 »
Na invoer wachtwoord en pasw. komt in beeld het wachtwoord:@home$. Wat te doen. Programma net geinstalleerd.
Ik ben bang dat ik windows vista ook kwijt ben. Hoe krijg ik het programma aan de praat.

Je verhaal is erg onduidelijk. Wachtwoord én pasw. ? Programma? Wat voor programma?

Offline henk250

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/10, 18:01:28 »
Ik  bedoel het besturingssysteem ubuntu. Ben beetje in paniek. Ik kan ook niet meer in windows komen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/10, 18:04:32 »
Ik  bedoel het besturingssysteem ubuntu. Ben beetje in paniek. Ik kan ook niet meer in windows komen.

OK... Laten we eens kijken.  :)

Welke versie van Ubuntu heb je geïnstalleerd, en beschrijf de computer eens: welke hardware zit erin (processor, hoeveelheid RAM-geheugen, videokaart, omvang harde schijf).

Offline henk250

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/10, 18:09:08 »
Versie 9.10
comp=hp 3742 64 bits 4gb ddr2-sram 500gb harde schijf  4 maanden oud.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/10, 18:12:33 »
Mooi spul .....

- Zie je in het begin een opstartmenu met verschillende keuzemogelijkheden? Witte letters op een zwarte achtergrond.

- Krijg je na het starten van Ubuntu een aanmeldscherm te zien, waar je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/10, 18:17:00 door Pjotr »

Offline henk250

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/10, 18:19:13 »
ja. daar kom ik doorheen ook het password wat onzichtbaar blijft. Maar dan kom ik in de volgende regel en daar staat mijn loginnaam@home:$ en dan weet iket wat ik moet doen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/10, 18:26:42 »
Tik eens in:
startx

en druk dan op Enter.

Dat is het commando dat je grafische omgeving (beeld) zou moeten opstarten. Waarschijnlijk zal het niet werken, trouwens, want dit zou automatisch moeten gaan. Enfin, toch even proberen.

Levert dit niets op, dan kun je de computer herstarten met het volgende commando:
sudo reboot

druk op Enter. Tik desgevraagd je wachtwoord in. Je wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.

Bij de herstart kun je dan Vista kiezen, desgewenst. Dat is dan alvast een zorg minder voor je. Vervolgens kunnen we dan eens kijken of we je Ubuntu goed aan de praat kunnen krijgen.