Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu blijft hangen  (gelezen 760 keer)

Offline derko

• Lid
Ubuntu blijft hangen
« Gepost op: 2009/12/07, 12:31:37 »
Ik heb afgelopen weekend ubuntu geïnstalleerd op een wat oudere pc. Ik heb de laatste versie van Ubuntu gedownload (9.10). Omdat ik bang was dat misschien de iso beschadigd was heb ik ook nog Mint Linux gedownload maar die gaf precies dezelfde problemen (mint is geloof ik gemaakt op ubuntu?)

Er gingen een paar dingen mis tijdens en na de installatie.

1. Het USB keyboard werkt pas na booten.
Dit vind ik wel vreemd want als ik de pc aanzet kan ik het keyboard direct gebruiken in de BIOS, maar tijdens het opstarten van de live cd (aan het begin bij taalkeuze) werkt het keyboard niet. Ook na de installatie werkt het keyboard in GRUB niet. Het keyboard begint pas te werken als ubuntu is gestart en je wilt inloggen. Dit is trouwens niet zo'n heel groot probleem maar ik vind het wel vervelend dat ik GRUB hierdoor niet kan gebruiken en dus geen dual boot kan opzetten.

2. Ubuntu hangt na opstarten
Dit is wel echt een serieus probleem, na de installatie als ik opstart hangt ubuntu (muis is niet meer te bewegen). Het enige dat ik nog kan doen is resetten. Zelfs control alt backspace werkt niet.

Ik heb het idee dat dit pas gebeurt als mijn draadloze netwerkkaart verbinding wil maken.

Ik hoop dat iemand toevallig bekend is met dit probleem en weet wat ik hier aan kan doen.

Als ik vanavond thuis ben kan ik de specs van mijn hardware nog wel even opzoeken en die bij dit topic plaatsen.

Ik denk er zelf aan de wifi-kaart uit mijn pc te halen en kijken of hij dan wel normaal werkt.

UPDATE:
Ik heb een SMC draadloze netwerkkaart.
model: SMCWPCI-G
54Mbps PCI adapter

Zonder netwerkkaart start hij wel op en blijft hij (tot nu toe) niet hangen.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/07, 19:10:53 door derko »

Offline ruujan

• Lid
Re: Ubuntu blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/07, 15:42:16 »
In je BIOS-instellingen staat waarschijnlijk een instelling voor USB-legacy of zoiets. Je toetsenbord probleem zou daarmee wel eens te verhelpen kunnen zijn, hoewel ik het vreemd vind dat je wel in je BIOS kunt.