Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe aldi pc volgende week  (gelezen 16042 keer)

Offline Dave

• Lid
Re: nieuwe aldi pc volgende week
« Reactie #25 Gepost op: 2009/11/28, 17:37:42 »
Nee deze
Ruim voldoende voor wie geen zware games moet spelen of veel films download IMO
Bestnr.: 976697 - 89
279,00 EUR

incluis win7 bijna honderd euro meer overigens

« Reactie #26 Gepost op: 2009/11/29, 12:53:45 »
Geen Hdmi toch bij deze conrad 976697 - 89
ik ga toch voor de aldi medion woensdag
de dual boot spreekt me wel aan , ruimte zat op de machine
 :evil:
peet

Nee deze
Ruim voldoende voor wie geen zware games moet spelen of veel films download IMO
Bestnr.: 976697 - 89
279,00 EUR

incluis win7 bijna honderd euro meer overigens
kwaliteit is toeval uitsluiten

Offline Dave

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/29, 16:05:46 »
kost ruim het dubbele dus dan mag je uiteraard ook wat meer verwachten =D

« Reactie #28 Gepost op: 2009/11/30, 15:25:35 »
Mijn volgende pc wordt zeer zeker een medion.Heb tijdens de install party in Ede iemand met een gloednieuwe medion gehad en was er erg van onder de indruk.Werkelijk alles zat erop en eraan.Daar betaal ik bij Dell het meervoudige voor.
Kubuntu 20.04

« Reactie #29 Gepost op: 2009/11/30, 16:51:18 »
dat aldi pctje is een prima dingetje met i5 :| kwijl dat zijn de snelste momenteel
ze zijn sneller dan quad core en ook goedkoper van wat ik weet.

ja waarom W7 weggooien ik zou linux gewoon ernaast installeren en dan kan je op windows ff speletjes spelen (dat is het enige wat ie kan) en dan wachten tot die raar gaat doen en traag lopen. laten we zeggen dat je het binnen een maand zat bent :p

Offline Tom

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/11/30, 16:58:11 »
Als je geen gekke dingen doet en W7 normaal gebruikt (met verstand) zal hij prima lopen en geen problemen geven.
Zoooo slecht is Windows nu ook niet (op Vista na). :evil:
Dan nog Firefox en Open office erop.
1 Terra byte Hdd ruimte zat voor een Ubuntu erbij.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/11/30, 16:59:43 »
Niet iedereen speelt die spellen maar zowel heb je gelijk uiteraard.
Andere kant, wat moet je met Linux als je persé een game pc wilt.

Dan is het dus niet windows voor erbij maar andersom, om eens wat freubelen.

edit: zat wanda er weer tussen  :evil:

« Reactie #32 Gepost op: 2009/12/02, 12:12:26 »
Ik heb de nieuwe PC bij de Aldi
Het was weer ouderwets druk om 0830 uur , vele klanten liepen met de nieuwe machine naar buiten
Ik ga een dualboot installeren met Koala
Als er nog iemand is die dat traject gaat lopen wil ik via dit platform wel blijven sparren voor een ieder die het interesseert

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML

alle goeds

Peet :P

Offline Tom

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2009/12/02, 12:30:25 »
Gefeliciteerd je hebt een top machine , veel plezier er mee. :) :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #34 Gepost op: 2009/12/02, 13:10:28 »
@peet2222:ben wel een beetje jaloers op je,heb nl. ook al zitten vergapen aan die pc,maar moet er nog even mee wachten totdat deze Dell het gaat begeven. ;)
Kubuntu 20.04

« Reactie #35 Gepost op: 2009/12/02, 13:59:13 »
Heel veel plezier met je nieuwe Medion PC. BEn benieuwd hoe het met je dual; boot gaat lopen.
Wil dus graag je bevindingen lezen hier.

Ik werk al 10 jaar met Medion PC's en heb er nu twee draaien.
Mijn oudste Medion is 10 jr oud en die draait sinds 2004 op dual boot met Ubuntu; die gebruik ik vnl als uitprobeer PC. Draait nu ee nupgrade 9.10 (Karmic Koala dus). Loopt er goed op. Die PC doet gewoon bijna alles wat je uitprobeert.
Alleen WinXP wil er bijna niet meer op lopen, maar dat is me een zorg...

Mijn laatste ( en tweede Medion) is een MD 8800, nu ong. 5 jaar oud; is dualcore (van elk 3.00 GHz) en dit prachtig machientje heb ik afgelopen dagen een upgrade gegeven. Nu met 3 Gb intern geheugen, en een nieuwe grafisch (NVIDIA) kaartje met 1Gb geheugen op kaart.
Van de oude NVIDIA kaart werkte de ventilator niet goed meer (bijgeluiden) ; nu een kaartje zonder ventilator.
Verder een externe Samsung harddisk van 1,5 TB voor 99Euri; upgrade was totaal slechts een 160 Euri.
De Harddisk heb ik geheel opnieuw geformatteerd (ntfs) en kan ik overal inpluggen; heel handig en behoorlijk snel
Alles nu weer supersnel en nog minder geluid (was al superstil). Loopt echt als een trein.
Daarop gisteren een dual boot met Karmic gemaakt op de tweede partitie met een fresh install.
Alles nu zonder pijn. Had alleen een raar opstart probleempje, maar is nu opgelost (zie mijn topic onder software).
Medion kun je rustig op vertrouwen; en werkt prima in Ubuntu.
Als deze uiteindelijk (ooit) begint te krakkemikken komt er gewoon weer een nieuwe Medion!
« Laatst bewerkt op: 2009/12/02, 14:02:29 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

« Reactie #36 Gepost op: 2009/12/02, 14:13:38 »
Heb zelf vier jaar geleden een toen ongeveer 5 jaar oude Medion gekregen. (nu dus 9 jaar oud)
Deze staat ALTIJD aan. (Als Asterisk telefoon server, met Ubuntu 9.04-server edition)

Krijg alle afgedankte pc's van mijn broer (die een rijschool heeft). Gooi er dan Windows af en Linux op.
Ben dus een tevreden iemand met een huis vol (gekregen) pc's   :D
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

« Reactie #37 Gepost op: 2009/12/02, 15:47:10 »
Heb zelf vier jaar geleden een toen ongeveer 5 jaar oude Medion gekregen. (nu dus 9 jaar oud)
Deze staat ALTIJD aan. (Als Asterisk telefoon server, met Ubuntu 9.04-server edition)

Krijg alle afgedankte pc's van mijn broer (die een rijschool heeft). Gooi er dan Windows af en Linux op.
Ben dus een tevreden iemand met een huis vol (gekregen) pc's   :D
OFF TOPIC:
Scheelt meteen ok weer in de kosten voor je verwarming... :rolleyes:
Ja ongelooflijk dat die PCś zo lang blijven lopen.
Voorbeeldje: diezelfde 10jaar oude had ik een keer openliggen en per ongeluk beschadigd, waardoor het koelblok losliet van de processor (een van de twee klembeugels brak af). Ik had het niet gemerkt en de PC weer aangezet. Maar na een minuut of zo geen beeld meer. Weer open en zag het euvel.
Zelf een nieuw beugeltje gefabriekt en koelblok er weer opgezet. PC startte gewoon weer op en dat is inmiddels al weer 2 jaar geleden.
Alleen WinXP loopt er te traag op en toch zit er ong. 750Mb intern geheugen op. Maar die WInXP is op die PC niet echt funktioneel. Volgens mij kocht ik hem met nog WinME erop of zoiets en na upgraden naar WinXP liep het nooit meer vlot.
Dat was de belangrijkste reden dat ik toen begonnen ben met Ubuntu. Dat liep (en loopt) er als een tierelier. Zelfs de nieuwste Karmic.
Het kan raar lopen....ofwel: hoe je bij Ubuntu uitkomt en blijft.

ON TOPIC
Ben intussen wel benieuwd of Peet2222 zijn Aldi spullen al heeft uitgepakt. Ubuntu erop is ook niet meer als 15-20 minuten.....
« Laatst bewerkt op: 2009/12/02, 15:49:20 door Peterbeter »
Herman Brood

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/12/02, 18:53:38 »
Zelf een nieuw beugeltje gefabriekt en koelblok er weer opgezet. PC startte gewoon weer op en dat is inmiddels al weer 2 jaar geleden.

Dat is bij mij ook gebeurd, alle 2 de plastic steuntjes afgebroken waardoor de heatsink er los bijhangt, ook na 1 minuut stilstand.
Hoe heb je er een nieuwe van gemaakt?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #39 Gepost op: 2009/12/02, 19:19:35 »
Dank voor je reactie
Mijn Medion is 5 jaar oud, een MD 8386, tyotaal versleten nu
Onder XP nooit echt goed uit de verf gekomen onder 9.04 als een plaatje !
Is inderdaad waar als je alle reacties hierom heen leest
Veel denken hoezo Aldi ? maar Medion doet scherpe zaken en geeft op de pc 3 volledige garantie en ik heb echt meegemaakt dat ze bij mij aan huis een vinnetje kwamen wisselen toen ik hem wat te rumoerig vond
Ik zal je op de hoogte houden

Peet
 ;)

Heel veel plezier met je nieuwe Medion PC. BEn benieuwd hoe het met je dual; boot gaat lopen.
Wil dus graag je bevindingen lezen hier.

Ik werk al 10 jaar met Medion PC's en heb er nu twee draaien.
Mijn oudste Medion is 10 jr oud en die draait sinds 2004 op dual boot met Ubuntu; die gebruik ik vnl als uitprobeer PC. Draait nu ee nupgrade 9.10 (Karmic Koala dus). Loopt er goed op. Die PC doet gewoon bijna alles wat je uitprobeert.
Alleen WinXP wil er bijna niet meer op lopen, maar dat is me een zorg...

Mijn laatste ( en tweede Medion) is een MD 8800, nu ong. 5 jaar oud; is dualcore (van elk 3.00 GHz) en dit prachtig machientje heb ik afgelopen dagen een upgrade gegeven. Nu met 3 Gb intern geheugen, en een nieuwe grafisch (NVIDIA) kaartje met 1Gb geheugen op kaart.
Van de oude NVIDIA kaart werkte de ventilator niet goed meer (bijgeluiden) ; nu een kaartje zonder ventilator.
Verder een externe Samsung harddisk van 1,5 TB voor 99Euri; upgrade was totaal slechts een 160 Euri.
De Harddisk heb ik geheel opnieuw geformatteerd (ntfs) en kan ik overal inpluggen; heel handig en behoorlijk snel
Alles nu weer supersnel en nog minder geluid (was al superstil). Loopt echt als een trein.
Daarop gisteren een dual boot met Karmic gemaakt op de tweede partitie met een fresh install.
Alles nu zonder pijn. Had alleen een raar opstart probleempje, maar is nu opgelost (zie mijn topic onder software).
Medion kun je rustig op vertrouwen; en werkt prima in Ubuntu.
Als deze uiteindelijk (ooit) begint te krakkemikken komt er gewoon weer een nieuwe Medion!

« Reactie #40 Gepost op: 2009/12/02, 23:51:01 »

Dat is bij mij ook gebeurd, alle 2 de plastic steuntjes afgebroken waardoor de heatsink er los bijhangt, ook na 1 minuut stilstand.
Hoe heb je er een nieuwe van gemaakt?
Heel simpel eigenlijk: op de plaats van die plastic steuntjes een aluminium-stripje met een uitsparing waar die lange beugelarm precies inpast.
Dus in alu nagemaakt wat van plastic was. En het zit nu heel stevig.
Herman Brood

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2009/12/02, 23:55:49 »
Ik zal eens kijken, anders koop ik wel een andere, deze is niet echt stil en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖