Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Importeren muziek  (gelezen 2025 keer)

Importeren muziek
« Gepost op: 2009/11/23, 18:45:39 »
Hallo allen,
Ik ben Rik, zal eens kijken of er nog een voorsteltopic is om me fatsoenlijk aan jullie voor te stellen.

Ik heb onlangs Ubuntu 9.10 geinstalleerd in plaats van een XP waar ik uitslag van begon te krijgen. Op dezelfde PC hangt een tweede schijf die tjokvol met muziek staat. Toen ik poogde Rhytmbox daaruit te laten spelen heb ik die schijf laten importeren. Nu gaat dat programma daar iedere keer mee verder (hij heeft al zo'n veertig Gb gehad), waarna ik ḿ maar weer direct afsluit omdat de volgende vragen me bezighouden:

1. Worden die bestanden letterlijk binnengehaald op de Ubuntuschijf? Deze telt maar de helft ruimte en spoelt zo dus overvol

2. Is er (net zoals bij winamp, een programma die ik wel lekker vond werken) geen manier om de player te vertellen dat hij een mapje met daarin een album moet afspelen?

3. Hoe krijg ik rhu\ytmbox zover dat hij ophoudt met importeren? Hij denkt er nog ruim een week voor nodih\g te hebben, en ik hoopte deze week wel andere dingen met de pc te doen...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Importeren muziek
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/23, 18:55:03 »
Geen antwoord op je vraag, want ik vrees het ergste, dat is dan ook de reden voor mij, om het niet te gebruiken.

Wanneer je nautilus gebruikt (Locaties > enz.) dan kan je gewoon dubbel klikken op een media-file.
Wanneer het om MP3 files gaat, kan je er ook meerdere aan klikken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/23, 19:09:05 »
Okee dan... :|
Is er ook geen manier om het importeren te stoppen?
Bedankt voor die Nautilustip.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/23, 19:21:37 »
..... je nautilus gebruikt (Locaties > enz.)
[ikvoelmedommodus] Ehmmm..locaties, en dan? Ik kan 'm niet vinden... [/ikvoelmedommodus]

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/23, 19:36:05 »
Wanneer je klikt op locaties, dan zie je die andere HD erbij staan (als het goed is).
Gewoon daar op klikken en je komt in een soort verbeterde verkenner terecht, die nautilus heet.

Enne ..... je bent niet dom, pas wanneer je er niet uit komt en geen hulp vraagt, dat is dom.
Verder bestaan er geen domme vragen, alleen domme antwoorden (vaak van mij :lol:)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/23, 20:03:22 »
Volgens mij haalt ie het niet naar de Ubuntu-schijf toe. Amarok importeert ook je muziek, maar haalt het niet naar de schijf toe.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/23, 22:22:46 »
Maar wat houdt dat importeren dan precies in?
Ik heb Ron's tip gevolgd, en speel bestanden gewoon via die verkenner. Dat werkt dus, waarom moet een mediaplayer dan andere handelkingen uitvoeren voordat het iets afspeelt?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/23, 22:29:27 »
Maar wat houdt dat importeren dan precies in?
Ik heb Ron's tip gevolgd, en speel bestanden gewoon via die verkenner. Dat werkt dus, waarom moet een mediaplayer dan andere handelkingen uitvoeren voordat het iets afspeelt?

Classificeren op genre, artiest, meta-informatie halen van het internet, ..... Bijvoorbeeld.  :)

« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/23, 22:41:02 »
Maar is er geen manier om dat over te slaan, als ik gewoon tevreden ben met de info die ik al heb? Het enige wat ik zoek is de optie 'map afspelen'. Welke artiest er in staat en hoelang hij al dood is of eigenlijk zou moeten zijn, geef ik graag prijs.

Offline Floris

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/23, 23:46:51 »
Volgens mij kun je in Rhythmbox niet de mappenstructuur zoals je die in Nautilus ziet gebruiken.

Het importeren betekent dan ook dat Rhythmbox een database vult met de gegevens van de muziek die je op in je map hebt staan.  Voor veel muziek wordt de database misschien wat groot, maar de muziek zelf blijft gewoon waar ze al is – je hoeft je dus geen zorgen te maken over schijfruimte.

Wat betreft dat importeren: je zou in Edit > Preferences > Music het vinkje bij “Watch my library for new files” kunnen weghalen, maar dan kun je dus niet al je muziek afspelen via Rhythmbox.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/23, 23:48:48 »
Maar is er geen manier om dat over te slaan, als ik gewoon tevreden ben met de info die ik al heb? Het enige wat ik zoek is de optie 'map afspelen'. Welke artiest er in staat en hoelang hij al dood is of eigenlijk zou moeten zijn, geef ik graag prijs.

Precies. Daarom gebruik ik dat soort importeerfuncties ook nooit.  :)

Zelf gebruik ik trouwens meestal de Winamp-kloon Audacious2:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/23, 23:54:43 »
2. Is er (net zoals bij winamp, een programma die ik wel lekker vond werken).........

Installeer Audacious, lijkt heel erg veel op Winamp én........ het heeft een knopje (naast het balkje om de muziek te starten/stoppen/pauzeren enz.) waarmee je een map met muziekbestanden kunt opzoeken die je in de playlist wilt zetten. :)

Edit: Pjotr was me voor. ^-^

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/24, 00:19:27 »
Ik werk toch wel vaak met totem media player. Die open ik eerst. Kies dan muziek van mijn harde schijf die ik in mapjes heb staan. Een mapje is meestal een cd. Die sleep ik dan in de player als playlist. Dan laat ik dit gewoon afspelen.

Tot vorig jaar gebruikte ik altijd amarok, maar die is toch te lastig geworden. Te veel opties die je moet aanklikken enzo. En daarbij deze maakt nu ook een hele database aan. Dus kan ik die ook niet echt aanbevelen.

Heb je wel eens gekeken naar vlc die schijnt voor velen een uitkomst te zijn. Maar ook daarmee kan ik niet echt overweg. Maar er zijn er vele die hierbij geholpen zijn.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/24, 00:21:35 door modelengeneer »
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/24, 00:24:22 »
Dank jullie! Ik begin het al een beetje te snappen.