Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube filmpje downloaden door te kijken  (gelezen 4057 keer)

Youtube filmpje downloaden door te kijken
« Gepost op: 2009/11/26, 17:09:26 »
Hallo allemaal,

IK heb echt iets heel leuks en handigs gelezen op:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs

Hier staat dat als je een youtube filmpje wilt downloaden je niet eens naar een speciale site te gaan of een speciaal programma te hebben (behalve flash player zelf)

als je dus een film hebt gevonden op youtube en je wilt hem downloaden...
open dan gewoon je bestandsbeheerder en ga naar /tmp.
als je een youbutbe filmpje aan het kijken bent word deze gedownload en dus in je /tmp gezet
dus als youtube volledig klaar is met laden kan je naar /tmp gaan en daar het filmpje naar je home of in een andere map kopieren

Als je dus het filmpje in HD kijkt krijg je het ook in HD daar te staan :) en het is een hele goede kwaliteit vergeleken met youtube download sites en programmas

LET OP: als het filmpje wat je wil hebben is geladen (gedownload dus) klaar is moet je niet van website veranderen want dan word de film weer verwijderd

MVG,
Sandermans15

credits naar
Bartek van het Ubuntuforum
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 17:12:34 door sandermans15 »

Offline track

• Lid
Re: Youtube filmpje downloaden door te kijken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/26, 17:15:34 »
Op die simpele "handmatige" manier doe ik het ook meestal.
Ik ben gewoon te lui om een extra progje te onderhouden. ;)

track

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/26, 17:24:58 »
Niets ten nadele van download helper: dat is ongetwijfeld een prima extensie.

Maar in zijn algemeenheid wil je het aantal extensies in Firefox zo beperkt mogelijk houden. Het zijn immers allemaal "programmaatjes in een programma (Firefox)". Voor je het weet, is Firefox veranderd in een opgetuigde kerstboom vol extensies. Dat zorgt vaak voor problemen.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/26, 17:26:04 »
Met downloadhelper wordt ook direct de juiste filenaam mee overgenomen en men kan ook verschillende kwaliteiten kiezen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website https://jefdamen.wordpress.com/ubuntu/
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/26, 17:47:24 »
Hallo allemaal,

IK heb echt iets heel leuks en handigs gelezen op:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs

Hier staat dat als je een youtube filmpje wilt downloaden je niet eens naar een speciale site te gaan of een speciaal programma te hebben (behalve flash player zelf)

als je dus een film hebt gevonden op youtube en je wilt hem downloaden...
open dan gewoon je bestandsbeheerder en ga naar /tmp.
als je een youbutbe filmpje aan het kijken bent word deze gedownload en dus in je /tmp gezet
dus als youtube volledig klaar is met laden kan je naar /tmp gaan en daar het filmpje naar je home of in een andere map kopieren

Als je dus het filmpje in HD kijkt krijg je het ook in HD daar te staan :) en het is een hele goede kwaliteit vergeleken met youtube download sites en programmas

LET OP: als het filmpje wat je wil hebben is geladen (gedownload dus) klaar is moet je niet van website veranderen want dan word de film weer verwijderd

MVG,
Sandermans15

credits naar
Bartek van het Ubuntuforum

Prima tip.
Had die al van Bartek(meen ik) paar jaar terug op dit forum gelezen en gebruik dat nog steeds omdat het bij mij toch maar om eens een enkel filmpje gaat.
Goed om nog eens onder de aandacht te brengen voor de liefhebber.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/26, 18:11:02 »
Staat ook bij mij zins Hardy op mijn Blogje , na de tip van @Bartek.
Werkt sneller als de Download helper , maar verder geen instell mogelijk heden natuurlijk. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 18:12:41 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/27, 22:09:04 »
Voor chromium is er nog geen videodownload helper,wel een youtube downloader.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/27, 22:09:11 »
Ja sorry vaak voorgehad dat het filmpje nog speelde maar in de tmp map stond hij al klaar.
Of je het geloofd of niet, kan het hier nu moeilijk voordoen. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/27, 23:43:44 »
Zodra de rode balk gevuld is, staat het bestand volledig in /tmp. Het maakt niet uit hoever de film is afgespeeld.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/28, 10:22:35 »
Zonder download helper 1 minuut en 42 sec sneller dan de donkere rode balk gevuld was.
Maar ik moet wel zeggen je hebt met de Download helper geloof ik wel meer keuze wat betreft de opname qualiteit.
En je kunt dacht ik meer downloads aanduiden.
Maar voor mij hoogstens  1 download per maand  gaat het zo ook natuurlijk.
Groetjes Tom. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/28, 10:24:14 door Wanda »

« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/29, 09:38:35 »
Ik had dit topic ook gemaakt voor niewerlingen en voor mensen die geen firefox hebben en dus niet die add ons kunnen gebruiken.

download helper klinkt goed maar als je nou bijna nooit een filmpje download is het overbodige luxe wat firefox trager maakt.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/29, 11:48:31 »
Ik had dit topic ook gemaakt voor niewerlingen en voor mensen die geen firefox hebben en dus niet die add ons kunnen gebruiken.
Firefox of Ubuntu is niet nodig, dit werkt ook met Windows en Internet Explorer. Alleen dan komt de download ergens in de persoonlijke map "Local Settings/Temp". :)

Klik links bovenin op Documentatie

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/29, 13:02:27 »
In Synaptic staat ook:  youtube-dl
zeer eenvoudig te gebruiken in de terminal