Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Hoe plaats ik een programma in kickoff menu  (gelezen 1464 keer)

Offline Brillie

• Lid
(Opgelost) Hoe plaats ik een programma in kickoff menu
« Gepost op: 2009/11/17, 22:21:11 »
Geachte meedenkers,

Ik heb een aantal programmaś geinstalleerd via add and remove software. Alleen deze komen niet in de kichoff menu te staan. Kubuntu 9.10.
Hoe krijg ik toch een verwijzing naar het programma toe vanuit de kickoff menu? Iedere keer een run geven, is ook zo uit de tijd lijkt mij.

« Laatst bewerkt op: 2009/11/20, 12:20:45 door Brillie »

Re: Hoe plaats ik een programma in kickoff menu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/17, 22:47:23 »
Hallo, ik heb net een paar weken Kubuntu 9.10 geprobeerd (ben een Gnome-boer) maar kon *met geen mogelijkheid* een programmaatje dat ik met de hand in /home had geinstalleerd op een normale klik-en-sleep-of-andere-gangbare-manier aan die startmenu's toevoegen. Zal vast aan mij liggen, maar inmiddels staat Ubu 9.10 weer op deze machine. Niet om dit kleinigheidje overigens, Firefox bleef maar crashen bij het openen van nieuwe tabs/links). Maar die menu's van Kubuntu werken verre van intuitief.

Offline Brillie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/17, 23:30:22 »
Hallo, ik heb net een paar weken Kubuntu 9.10 geprobeerd (ben een Gnome-boer) maar kon *met geen mogelijkheid* een programmaatje dat ik met de hand in /home had geinstalleerd op een normale klik-en-sleep-of-andere-gangbare-manier aan die startmenu's toevoegen. Zal vast aan mij liggen, maar inmiddels staat Ubu 9.10 weer op deze machine. Niet om dit kleinigheidje overigens, Firefox bleef maar crashen bij het openen van nieuwe tabs/links). Maar die menu's van Kubuntu werken verre van intuitief.

Hier loopt zelden iets vast. Dus dat kan ik misschien nog wel meemaken. Maar het programma was niet met de hand erin gezet. Maar vanuit de database van programma's... waarschijnlijk is er geen mooi plaatje voor aanwezig of er mist ergens een opdracht om het alsnog te doen. Maar alles met de hand runnen, die tijd ligt wel achter ons.

Dus mocht iemand iets weten... graag.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/17, 23:44:34 »
Normaal gesproken als je een programma installeert via het software management worden de programma's automatisch in een van de categorieën in kickoff geplaatst. Dus als je een email-client installeert staat die onder programma's>internet. Als je rechtermuisknop op het programma klikt kun je het programma aan de favorieten van kickoff toevoegen. Als dit niet het geval is, dan kun je handmatig het kickoff menu aanpassen door met de rechtermuisknop op de kickoff knop te klikken en dan naar menubewerker gaan.

Offline Brillie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/18, 00:09:15 »
Normaal gesproken als je een programma installeert via het software management worden de programma's automatisch in een van de categorieën in kickoff geplaatst. Dus als je een email-client installeert staat die onder programma's>internet. Als je rechtermuisknop op het programma klikt kun je het programma aan de favorieten van kickoff toevoegen. Als dit niet het geval is, dan kun je handmatig het kickoff menu aanpassen door met de rechtermuisknop op de kickoff knop te klikken en dan naar menubewerker gaan.

Normaal zou dat het geval zijn. Maar ze staan er niet. in mijn geval zijn het radio amateur programma's, daar is al wel een menu voor gemaakt in de kickoff. Maar Qsstv, Klog komen er niet in te staan. En elders staan ze ook niet. Vandaag de vraag ook.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/18, 01:48:08 »
Als je de progamma's wel handmatig kunt runnen, dan kun je het commando dat je gebruikt om te runnen handmatig in kickoff zetten. Als je naar de menubewerker van kickoff gaat, kun je een nieuw item aanmaken. Hier voer je de naam, omschrijving en start-commando in. Ook kun je hier een icoontje voor het programma selecteren. Als je dat doet zal het programma erin komen te staan.