Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fruity Loops op Ubuntu?  (gelezen 4644 keer)

Fruity Loops op Ubuntu?
« Gepost op: 2009/11/13, 20:06:53 »

Goedendag,

ik wil graag Fruity Loops installeren op Ubuntu, maar dat kan dus niet omdat het 'n exe. bestand is (met Wine zou het kunnen heb ik begrepen maar ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat dit nooit 100% goed is en goed werkt). Heeft iemand misschien een alternatief programma wat erg in de buurt komt van Fruity Loops?
Ik heb al eerder vragen gesteld over dit onderwerp maar krijg het niet meer terug gevonden dus mijn excuus als ik nu heel dubbel bezig ben!

Groetjes en alvast bedankt :D
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Fruity Loops op Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/13, 20:08:01 »
Fruity Loops onder Wine werkt helaas niet zo goed, heb het zelf al meerdere malen geprobeerd :( Een goed alternatief is LMMS, die kun je zo installeren via het Ubuntu Softwarecentrum (Installeren/Verwijderen...) :)

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/13, 20:11:46 »
Fruity Loops onder Wine werkt helaas niet zo goed, heb het zelf al meerdere malen geprobeerd :( Een goed alternatief is LMMS, die kun je zo installeren via het Ubuntu Softwarecentrum (Installeren/Verwijderen...) :)

Ja dat had ik dus al begrepen, vandaar dat ik eerst even wou informeren. Ik ga even kijken of LMMS me bevalt.
Ik zal het je uiteraard ook even laten weten en heel erg bedankt voor de tip!

:D
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/13, 20:14:17 »
Ehh, jongens, erg offtopic. Maar wat is dit? En waar gebruiken we dit voor?

Weet iemand een goede site of wiki. Kom er weer niet uit?  ???
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/13, 20:16:32 »
Ehh, jongens, erg offtopic. Maar wat is dit? En waar gebruiken we dit voor?

Om muziek mee te maken :)

@LuukKlaasse: Graag gedaan :)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/13, 20:22:25 »
Ach zo. Leuk, die is niet via het linux downloadcentrum te downloaden zie ik. Of bij jullie wel.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/13, 20:27:16 »
Ach zo. Leuk, die is niet via het linux downloadcentrum te downloaden zie ik. Of bij jullie wel.

Fruity Loops is een windows programma, dus zeker niet via Software Center te downloaden. Vistaus gaf wel een Linux alternatief.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/13, 20:31:19 »
Dat klopt idd. Maar die is juist wel op te roepen, maar krijg een melding dat het niet kan.

Ik heb gezoch naar lmms en gevonden Luckymultimedia systems, deze wil ik dan downloaden maar krijg het beeld, maar niet de software omdat deze niet in de distributie komen.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/13, 20:32:59 »
LMMS staat niet voor Luckymultimedia systems, maar voor Linux MultiMedia Studio. Zit gewoon in de pakketbronnen, zowel van 8.04 als 8.10, 9.04 en 9.10 :)

Offline janoz

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/13, 20:33:14 »
LMMS  werkt  op zich wel  
en je kan  ook via een plugin    verschillende vst's plugins   draaien die  normaal  ook alleen  op het windows platform draaien.
helaas  werkt  dit  niet  altijd  optimaal   net  zo  min   fruity  niet  optimaal  draait  op wine.

gr
janoz

« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/13, 20:33:44 »
Btw: http://lmms.sf.net De homepage van LMMS :)

« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/13, 20:34:54 »
LMMS  werkt  op zich wel 
en je kan  ook via een plugin    verschillende vst's plugins   draaien die  normaal  ook alleen  op het windows platform draaien.
helaas  werkt  dit  niet  altijd  optimaal   net  zo  min   fruity  niet  optimaal  draait  op wine.

gr
janoz

Ja de VST-plugins, maar die zijn altijd voor Windows. Trouwens de VST-ondersteuning is verbeterd in 0.4.5 en 0.4.6

« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/13, 20:36:24 »

Hee Vistaus,

ik heb nu LMMS geinstalleerd (ziet er heel goed uit, nogmaals bedankt;)) maar nu heb ik ook ineens Wine bij Toepassingen staan?
Hoort dit erbij geinstalleerd te worden automatisch of is er iets mis gegaan?

Mvg

« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/13, 20:43:20 »
Nee, dat hoort omdat je de VST-plugin-ondersteuning erbij geïnstalleerd hebt ;)
Niks mis mee dus :)