Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sketchup v 6 onder wine op ubuntu  (gelezen 1131 keer)

Tissue

• Gast
Sketchup v 6 onder wine op ubuntu
« Gepost op: 2007/12/07, 08:04:42 »
Ik heb op dit moment sketchup onder wine draaien echter crasht hij af en toe en zijn de iconen niet goed weergegeven, echter werkt dit wel redelijk. Heb mij aan de standaard installatie gehouden. Nu is mijn vraag moet ik nog dingen aanpassen zodat de iconen wel goed zichtbaar zijn en dat hij niet meer crasht? ik kon hier niks vinden maar misschien heeft iemand een idee of heeft hetzelf ook onder wine goed draaiend gekregen.

« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/09, 17:21:31 »
mijn vriendin en ik zijn hier ook al een dik jaar mee bezig maar hebben het nog niet werkend gekregen.
via google ook slechts een aantal mensen gevonden die het werkend hebben gekregen maar toch steeds met die icoontjes die verdwijnen en ook spreken sommigen over chrashes.
heb ook al meerdere malen gemaild naar t sketchup project maar nooit iets terug gehoord.

soms schijnt het iets te helpen als je je windows video kaart drivers installeerd in wine maar ik geloof dat wine gewoon is doorgelinkt aan je linux kaart maar zeker ben ik daar ook niet helemaal van.

ga het wel nog eens even proberen , mischien krijg ik t nu wel werkend.

UPDATE: heb t geinstalleerd en draait stabiel maar inderdaad zie je de menu's en icoontjes alleen als je er met je muis overheen gaat.
Ik vind t goed genoeg zo om het in ieder gevan niet meer in vmware te hoeven doen....

de vooruitgang vergeleken met vorig jaar is echt gigantisch , toen werkte echt bijna niks , nu volgens mij wel alles op die icoonen na dan...

leuke sketchup plugin:
heb nu ook kerkytea geinstalleerd in wine (het andere programma wat me nog wel eens windows dwingt te gebruiken) en deze installeerd nu ook netjes zonder foutemeldingen.
moet nog ff iets maken met sketchup om te testen of t helemaal werkt maar voorlopig ziet t er netjes uit.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Tissue

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/10, 13:18:12 »
ok thanks voor de info. maar heb je iets aangepast in sketchup? want ik heb nog wel eens een crash van het programma. En wat is dat kerytea voor progje?

« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/10, 14:08:28 »
heb niks aangepast in sketchup , ik gebruik wel ubuntustudio en deze heeft een andere kernel , mischien dat dit iets uitmaakt.

kerkytea is een gratis render programma waarmee afbeeldingen die je met sketchup , blender etc.  gemaakt hebt nog wat realistischer kan maken.
ik ben niet echt zo'n grafische techneut dus wat t allemaal precies doet kan je beter niet aan mij vragen.
kijk maar eens op de kerkythea website , er is ook een versie voor linux maar heb deze nog nooit werkend gekregen en blijkbaar velen anderen ook niet.
in hun forum vind je ook niet veel hulp bij de linux install , zelfs iedereen die t probeerd zegt uiteindelijk hetzelfde; "laat maar... gebruik t wel in windows"
dus als je t aan de praat krijgt...... laat mij t even weten....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Tissue

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/10, 14:22:01 »
ok het verschil zal dan wel in de kernel zitten gebruik namelijk nog steeds de "oude" kernel van Ubuntu 7.10 ik zal eens kijken of ik kerkythea aan de praat krijg. zal deze week het een en ander eens proberen.