Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Screensaver zet de boel op slot.  (gelezen 3530 keer)

(Opgelost) Screensaver zet de boel op slot.
« Gepost op: 2009/11/08, 23:32:22 »
Op mijn Hardy 64-bits computer gebeurt het wel eens dat de screensaver het systeem blokkeert. Als je een tijdje de computer niet gebruikt, verschijnt de screensaver op het scherm. Om weer terug te keren naar het programma waar je mee bezig was, dien je de spatiebalk aan te slaan. Echter als ik dat doe, bevriest de screensaver en blokkeert het hele systeem. Daar is alleen uit te komen door Ctrl+Alt+Backspace aan te slaan, waarna de computer afsluit en weer opstart. Het nadeel is dat waar je mee bezig was, verloren is. Hoe los ik dit probleem op?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/10, 21:57:31 door HermanDegenhart »

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
Re: Screensaver zet de boel op slot.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 01:16:29 »
Ik heb dit ook gehad. Toen ik beeld op zwart zetten gebruikte had ik nergens last van. Dit was dan wel nog met de 7 serie, mijn eerste. Toen ik een aantal updates had gehad was dit weg. En kon ik wel de screensavers gebruiken. Ik denk dat je gewoon eens moet afwachten. Ik heb net even gekeken, maar mijn laptop heeft dit niet. Maar wel die van mijn dochter. Die heeft iets minder werk geheugen dan ik. Het zou daar aan kunnen liggen al betwijfel ik dat. Ik heb het vermoeden dat dit in het deel licht van de energie besparing. Ik ben er ook nog mee bezig bij mijn dochter.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 13:01:48 »
Heer modelengeneer, bedankt. Ik heb de screensaver op zwart gezet. Mijn werkgeheugen is 2Gb. Dat lijkt me ruimschoots voor Hardy. Als het een kwestie van updates is, dan zou het probleem allang opgelost moeten zijn. In Jaunty had ik dit probleem ook. Ook met een laptop met 2GB. Mocht u het gevonden hebben, dan hoor ik dat graag. Mochten anderen het gevonden hebben, dan ook.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/10, 01:17:25 »
Het probleem doet zich inderdaad niet voor met de screensaver uit en het scherm op zwart. Het probleem zit dus in de screensaver. Weet iemand hier een oplossing voor?

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/10, 02:54:25 »
Wat ik zonder meer aanraad is het blijven gebruiken van "beelscherm op standby" van het energiebeheer. Zo'n screensaver is dan wel leuk, maar zitten de mogelijkheden van de pc om zuiniger met de stroom om te springen in de weg.
En zeker screensavers waarin 3D-effecten zitten zijn voor de computer werkverschaffing: de videokaart gaat meer vebruiken.

Vandaar dat ik i.g.v. een "weg van de toetsen" situatie het beeldscherm op zwart laat springen of even uitzet. Maar dat is uiteraard mijn keuze, u staat vrij in wat u zelf doet.
Is het trouwens een 3d-screensaver of een "vlakke"? In geval van dat eerste eens een zonder 3d effecten proberen.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/10, 12:56:59 »
Dit zit dan idd in de energie zuinigheid van de computer. Ik zag laatst dat ze hier ook weer mee aan de slag zijn geweest.

Maar waarom wil je een screansaver? Dit vreet toch energie en als je de pc een tijdje niet gebruikt is dit ook beter voor je monitor. Die gaat dan op zwart waardoor deze langer mee gaat. Of zie ik dit verkeerd.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/10, 21:56:32 »
Dame en heren, ik heb het begrepen. De screensaver af en het scherm op zwart bij inactiviteit. Dan gaat alles het langste mee met de minste kans op storingen.